Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fps i CS:S ? Noen som kan hjelpe ?


Anbefalte innlegg

Jeg har akkutat kjøpt meg nytt skjermkort, men lurer på om det er noe galt..

 

Jeg kjøpte ATI Radeon HD 4850 X2 2GB og trodde at jeg kom til å få en del bedre fps i CS:S med dette skjermkortet enn med XFX 8600GT, men det har nesten ikke forandret seg :ermm:

 

Før hadde jeg rundt 80-120, men fikk ofte fps drop og ble lei så jeg skulle bestille et som skulle være mer enn godt nok... Men likevel har jeg ikke mer enn litt over 100 i fps.

 

Kan det vere noe galt med skjermkortet eller er det bare sånn det skal være ?

Kan det og vere noe med at det ikke passer skikkelig sammen med HK, CPU e.l viss dere sjønner?

 

Hovedkortet mitt er: MSI K9N SLI Platinum

CPU: Amd Athlon 64 X2 6000+ 3 Ghz

Og så har jeg 2 GB ram..

 

Håper noen kan hjelpe meg!

 

På forhånd takk, Mvh Stig Bjørnar! :)

Endret av stigaasbo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Har nøyaktig samme problem!

 

Hadde fra før et x1950xt kort fra ATI som gav meg rundt 80-120 fps på so og sei alle baner... Bytta til eit splitter nytt HD 4870 kort som eg rekna med skulle kjøyre source med vertfall 100 fps meir, men er faktisk samme ytelsen, om ikkje dårligare :p

 

Har prøvd med forskjellege driverar og fps_max er satt til 400, på stress-testen får eg rundt 300 fps, men i sjølve spelet får eg som sagt rundt 80-140...

 

Kanskje source motoren er dårlig opptimalisert til 48xx serien? Who knows?

Lenke til kommentar

Har hatt AKKURATT samme problem som dere. Søkt over ALT i alle forum uten noen som helst hjelp.

 

Oppgraderte først fra x1950xtx til GTX260. Jeg tjente nok ganske kraftig på gjennomsnittsFPS, men denne var OK fra før av. Problemet var FPSdrops i situasjoner med mye action.

 

Oppgraderte så fra X2 5200+ til E8400 og problemet er løst.

 

Løsning: CS:S er mer CPUbegrenset så lenge du har et OK skjermkort.

 

Kjører nå med allt@max@1920x1200 på 99 fps konstant.

Lenke til kommentar

Har sjøl en E6600, klokka til 3 Ghz, so cpuen min skal nok ikkje holde tilbake for noke som helst i source :p

 

Er nok skjermkort drivera det går på for oss med ATI kort.

Eg må tross alt kjøyre med alt på low for å få akseptabel fps, med et 4870 kort, noke som er laaaaaaaaaaaaaangt under par for et high end kort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...