Gå til innhold

Ned på kne og lei modell


scoop3x

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, du gjør framgang. Lyset sitter bedre, med mindre markante skygger.

Du greier også å skape mer liv i billedflata, enn tidligere.

 

 

Men du sliter fortsatt med en ting, nemlig rett fokus. Her sitter fokus i utringningen på overdelen, altså omtrent 20 cm bak der det bør sitte, nemlig ansiktet hennes.

 

Det virker og som om det er noe med make upen dere har brukt. Munnen trekker av en eller anne grunn mer oppmerksomhet enn øynene. Det gjelder ikke bare dette konkrete bildet. Så jeg har en mistanke om dere har en uheldig kombinasjon av lyssetting og sminke.

Jeg er på tynn is når det gjelder dette, vet egntlig ikke hva jeg snakker om, kanskje noen portretteksperter har noe mer å si på dette punktet.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Lyset må lavere når hun er lavere; som devisor sier. Blir ALT for mørkt i rundt øynene her; og det ser også ut som du har litt for mye / direkte lys på bakgrunnen, og personen er fortsatt ikke eksponert helt 100% bra.

 

Tips er å ikke sette lyset straight på bakgrunnen når du skal ha den helt hvit. Blir fort mye motlys, og tap av kontraster da. Letteste for deg er sikkert bare å droppe alt lyset der; og bare jobbe med hovedlyset, og bruke det mere bevist.

 

Sett hovedlyset ca så høyt at du får en neseskygge som går nedover er en fin start. Men det er viktig at du beholder catchlightene i øyna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...