Gå til innhold

Tips til innhold på internettside (google AdSense)


i93

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte jeg skulle lage en blogg, eller en nettside av noe slag, som skal tiltrekke seg folk. Skal prøve ut Google Adsense. Vet at det ikke er mye penger å hente på dette, men er nysjerrig, og har lyst å prøve det ut. Problemet er da hva denne internettsiden skal inneholde da. Er helt hjernedød for tiden, så jeg kommer ikke på noe. Noen som har noe forslag? Evt. hvordan jeg kan få flest mulig inn på siden min?

 

Forresten, er det noen som har prøvd AdSense før? Erfaringer/tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom målet er å lage en så god nettside som mulig, så prøver du å finne noe du interesserer deg for. Kanskje en hobby, noe som har med arbeidet ditt å gjøre, eventuelle andre ting du har mer enn gjennomsnittlig peiling på, eller er villig til å sette deg skikkelig inn i. :) Tenk på hva du selv ville likt å lese en blogg om!

 

Dersom målet (ikke nødvendigvis "derimot") er å prøve å maksimere profitt fra Adsense, er vel tipsene heller å prøve å finne et tema det finnes få "spesialsider" for på internett fra før. Prøv å finne et tema du ikke finner en egen side for, og som har et så stort som mulig søkevolum (prøv Google Trends). Skriv så mange og gode artikler om dette som mulig, og sørg for at du har en veldig god SEO (search engine optimalization).

Lenke til kommentar

Takk for et fornuftig svar. Har tenkt litt på dette selv, og driver nå litt "brain storming" for å finne en bra idè. Så får vi se om det blir resultater etter vert :)

 

Har du erfaring fra Adsense forresten,Er det noe penger å hente der? Eller får du bare sånn 1 kr for hvært 10.000 klikk?

Lenke til kommentar

Har ikke voldsomme mengder med erfaring fra Adsense, men bruker det selv blant annet på det nyeste prosjektet mitt. Om det er penger å hente, kommer først og fremst an på hvor mange besøkende du har, og hvor stor CPR du har (hvor mange som faktisk klikker på en reklame).

 

I mitt tilfelle er det ikke akkurat noe å bli rik av, men det dekker kanskje server-/domene-kostnadene for en fattig student. :)

Lenke til kommentar
Har ikke voldsomme mengder med erfaring fra Adsense, men bruker det selv blant annet på det nyeste prosjektet mitt. Om det er penger å hente, kommer først og fremst an på hvor mange besøkende du har, og hvor stor CPR du har (hvor mange som faktisk klikker på en reklame).

 

I mitt tilfelle er det ikke akkurat noe å bli rik av, men det dekker kanskje server-/domene-kostnadene for en fattig student. :)

 

Er nok ikke noe levebrød nei :p Såg bra ut den kalkulatoren der forresten!

Lenke til kommentar

#10: Blant andre ting regnes f. eks tre eller flere like tråder/innlegg som uønsket innhold (heretter referert til som "spam"), og kan føre til advarsler eller midlertidig/permanent utestengelse. Brukere som deltar i slike tråder kan straffes på lik linje med trådstarter. Ulovlig bumping er heller ikke tillatt og kan bli straffet på samme måte som spam. Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

 

Hva er bumping?:

Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil i første forsøk bli slettet, men hvis brukeren fortsetter bumpingen kan stenging av tråder og advarsler bli brukt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med. Bumping av egne tråder skal begrenses til maksimum to ganger med minimum 24 timer mellom hver. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder dersom man har ny informasjon å komme med.

 

Hvorfor denne meldingen?: Unødvendig mye bumping

 

Tråden stenges. Bruk litt tid på å lese retningslinjene -før- du oppretter en ny tråd. Dette er ekstremt mye bumping..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...