Gå til innhold

Overklokking av Intel core 2 duo e6850


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Test med spill osv før du drar konklusjoner om stabilitet. Det fins pc'er som ikke er stressteststabil over lengre tid, men som funker fjell til vanlig spillbruk. Husk at stressprogrammer simulerer worst case, med kontinuerlig maks belastning på begge kjernene, noe du mest sannsynlig ikke vil oppleve ved vanlig bruk.

Lenke til kommentar
Test med spill osv før du drar konklusjoner om stabilitet. Det fins pc'er som ikke er stressteststabil over lengre tid, men som funker fjell til vanlig spillbruk. Husk at stressprogrammer simulerer worst case, med kontinuerlig maks belastning på begge kjernene, noe du mest sannsynlig ikke vil oppleve ved vanlig bruk.

 

Sånn er det med min overklokk nå, får ikke stabilt i feks prime95 uansett hva jeg gjør. Men har faktisk aldri klikket i spill, uansett hvor mye\lenge jeg har spillet. :)

Lenke til kommentar

bencher litt idag... driv på 3.8 ghz nå... prøver og overleve 3dmark06

 

edit; 14350 3dmarks. hmm... skjermkortet må kanskje under "kniven" idag også da.. men kan ikkeno om dette så :/

 

kommer ikke gjennom 3dmark på 4ghz... kommer til test 2 så girn opp... og jeg tør ikke gi mer volt i bios.. siden jeg ikke vet hvor langt jeg kan gå før jeg tar livet av min sterkt hatede cpu.

 

Regner med at noe er feil.. prøvde ATI overdrive eller hva det nå heter for og klokke.. prøvde core 790(mye?) uten noe mer volt eller noe.. da bare begynte skjermen og bli mongo.. håper jeg ikke har ødelagt noe^^(alt funker att nå)

 

edit..20 ellno: P

 

Begynner og vurdere en vdroop mod.. men usikker..

Endret av Deviljoker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...