Gå til innhold

Overklokking av Intel core 2 duo e6850


Anbefalte innlegg

Holder den seg nogenlunde stabilt? Selv ved load og ikke? Tenkte på om kansje psu'n var i minste laget, så var derfor jeg spurte.

 

Så lenge det er stabilt med 1,45v på 3,6Ghz og temperaturene ikke er faretruende høye, så ser jeg ingen problemer å kjøre 1,45v som en 24/7 klokk. Regner med at du ikke kommer til å ha denne cpu'en i flerfoldige år heller. :)

 

Edit: 61grader er ganske greit, veldig normale temperaturer å ende på med luftkjøling.

Endret av Brian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, tror jeg kommer til og få hjerteattakk om jeg noengang nærmer meg den volten der på en 775 CPU.

 

men, siden vi er så godt igang med tråden så lurer jeg på om jeg skal våge meg til og forstyrre en av dere bittelitt til.

 

har nemlig lest på nettet at man kan "stramme inn" timingen på minnet

akkurat nå kjører jeg 4-4-4-12 men problemet er at jeg ikke aner hvor varmt det er:o og, er det noe særlig ytelse og hente ut av innstramming av timings?

 

edit; kjente på ramen... ligger på rundt romtemp

Endret av Deviljoker
Lenke til kommentar

Kjørte selv 1,8v da jeg testa 4,35Ghz på min cpu. :p

 

Strammere timings vil gi økt ytelse, hvor mye derimot er en annen sak. Jeg ser ikke helt for meg at det vil gi det store utslaget. Så lenge rammen ikke kjennes veldig varm ut så skal det gå greit. Du strammer bare timings, og øker ikke spenninga, så noe mer varmeutvikling vil det ikke bli. Men økning av minnespenninga kan også føre til at du får strammere timings stabilt, så om du gjør dette vil det selvfølgelig føre til økt varmeutvikling.Du vil mest sannsynlig ende opp med bluescreens eller ustabiliteter om du strammer for mye.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

oki

 

tror jeg driter i timings.. skal visstnok ha en vifte som blåser rett på ram for og drive med sånt etter litt googling.

 

Blir vell heller at jeg prøver og presse mer ut av skjermkortet tenker jeg, siden støy osv ikke plager meg så mye kan jeg sikkert kjøre opp vifta en god del uten og bry meg.

Regner med at rivatuner fortsatt er veien og gå på ATI kort?

 

Igjen;

Takk for alle svar: )

Lenke til kommentar

3.6ghz stabilt med greie temps nå: ) kaldt på rommet riktignok.

 

edit; vcore bekymrer meg tho... hopper fra 1.35-.141, noe og bekymre seg for? opplever ikke ustabilitet eller noe, temps peaker fortsatt på 61.

 

begynner og lure på om jeg burde manuelt stille inn volt til NB også, men dette kan jeg ikkeno om

Endret av Deviljoker
Lenke til kommentar

Volt på nb trenger du nok ikke stille på sålenge det er nogelunde stabilt. Og volten har en tendens til å "hoppe" litt, min hopper ikke så mye men ifra 1,55-1,57 ca.

 

Jeg testet litt på min cpu nå, kommer lett til 4005 mhz, men uansett hva jeg gjøre så går den ikke til 4050 mhz...hehe. Prøvde tilogmed med sykt mye volt. Hadde vært moro å kjøpt en e8600 3,33 ghz cpu. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...