Gå til innhold

[Løst]Vise video på nettside ala YouTube?


Anbefalte innlegg

Sitter med egen nettside på egne server og tenkte jeg kunne få opp en side der folk jeg kjenner kan gå inn å se på videoer som jeg har på min maskin direkte via web.

 

Er slike små snutter av ungen osv som bestemor osv vil se, men mye styr med å laste ned osv.

 

Finner en haug med youtube kloner på nett men ønsker en helt enkel greie. Gjerne så enkel som mulig, bare de slipper å laste ned men kan streame eller noe direkte over nett.

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...Finner en haug med youtube kloner på nett men ønsker en helt enkel greie. Gjerne så enkel som mulig...

 

Hei! youtube og slikt er jo helt klart det enkleste. Skal du over på og serve slikt selv er det mye og ta hensyn til. Må iallefall vite hvordan filer det er du har (er dem ferdig encodet for web streaming). Isåfall kan du jo ta en titt på flowplayer. Dersom dem ikke er encodet, må dette gjøres. Kjenner selv kun til linux verktøyet ffmpeg (mulig det finnes til mac/windows også?). Du må også ha litt kapasitet på din utlije avhengig av kvalitet på filmen.

 

btw: du kan hente ut kode fra youtube for å vise filmer du har lastet opp dit på den egen nettside (desidert enklest).

Lenke til kommentar

vet hvor du vil hen, og skjønner poenget.

 

"Problemet" er at jeg ikke ønsker å laste opp på andre sider som youtube. Ønsker å ha det på egen server. Har ikke alt for god linje ut, men er ikke alt for mange som skal se på de filmene mine. Har brukt orb litt til å se filmer osv over nett og det funker ok i forhold til kvalitet på filmene osv.

 

Filmene er i all hovedsak tatt opp med et billig videokamera på tape, og må overføres til data. Er som regel rett over i mpeg da.

 

flowplayer ser egentlig prefekt ut, men må konvertere filene til m4v eller hva det sto.

"Finnes det en utrolig enkel måte å gjøre det på?

 

takk uansett for god hjelp.

Lenke til kommentar
..."Finnes det en utrolig enkel måte å gjøre det på?...

 

tja :p heh, vel, vet ikke om ffmpeg finnes til windows (sjekk det ut) med dette programmet kan du konvertere de fleste formater til både mp4 og flv. mp4 er vel det beste alternativet. Det finnes nok annen software også for og foreta selve konverteringen. Dog er vel ikke php delen av forumet en riktig plass og fortsette. Finn et program for konvertering, last ned flowplayer, se litt på js koden til denne. Har du vidre problemer vil jeg anbefale programvare delen av forumet for konvertering, og js (JavaScript) delen for flowplayer.

 

ps: dersom du tenker og gjøre dette på linux kan du også sende meg en pm, så skal jeg hjelpe til så godt jeg kan :)

Endret av pulse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...