thesinner Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Hei, kjøpte meg nettop en Kingston 8GB DataTraveler Mini Slim minnepinne. Testet såklart å fylle den opp med ting, alt gikk fint helt til jeg skulle teste et dvd-image på ca 4GB. Da får jeg opp beskjeden om at "disketten i målstasjonen er full". Hva er dette fornoe tull? Har det noe med filtypen å gjøre eller er det noe klikk med usb-pinnen? Har forresten Windows XP SP2 og har prøvd å formatere usb-pinnen osv... Noen som har noen tips?
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Dette har nok noe med filtypen å gjøre. Garantert FAT32. Hvis du endre det til f.eks. NTFS vil du ikke støte på det problemet. Hvis du ikke har noe dyrebart på minnepinnen høyreklikker du bare på minnepinnen (i min datamaskin), velger format og velger så NTFS. Dette vil slette alt som er på minnepinnen. Finnes også metoder for å endre filsystemet uten å miste noe data, åpne cmd og skriv convert x:/fs:ntfs /v . Hvor x er stasjonsbokstaven til minnepinnen.
L4r5 Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 (endret) Den er formatert med FAT32 sannsynligvis. FAT32 støtter ikke så store filer. edit: Too late Endret 28. januar 2009 av L4r5
Johnny™ Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 (endret) filsystem NTFS eller FAT32? Det er en begrensning på filstørrelse i FAT, så hvis du formaterer som NTFS så bør det fungere. *edit - litt treg der ja. Endret 28. januar 2009 av SubSmurf
thesinner Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Skrevet 28. januar 2009 (endret) Edit: var nok ikke så lett nei... Får ikke formatert til NTFS :s Edit 2: jo, fikk det til nå via cmd. Men funket ikke å bare høyreklikke og velge formatere... Eneste valgmuligheten var FAT32... Noen som har noe forklaring på dette? :s Endret 28. januar 2009 av thesinner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå