Gå til innhold

hvordan ta skarpe mobilbilder?


Gjest

Anbefalte innlegg

har alltid likt å ta bilder med mobilen. så jeg skaffa meg samsung innov8 (ikke bare derfor da). men alt for mange av bildene blir blurry akkurat som om jeg hadde ristet på mobilen da jeg tok det. men det gjør jeg ikke. ingen av bildene blir kornete. jeg forstår hva de fleste kamerainstillingene betyr, men det må ha vert noe jeg har gått glipp av.

 

tok to bilder helt likt. holdt kamera like stille, samme instillinger samme retning og alt. det ene ble helt greit, og det andre ble uskarpt. jeg mistenker at det er noe med autofokusen jeg ikke forstår.

 

har dere noen guide til mobilfoto eller liknende. den på amobil har jeg lest men den sa meg ingen ting.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Prøv å sett telefonen dønn fast et sted før du tar bilder. F.eks i vinduskarmen. Se om du få den samme uskarpheten på noen av bildene da. Hvis ikke så har vi identifisert problemet til å være rystelser.

 

Hvis bildene fortsatt blir uskarpe så må det være noe med autofokusen eller optikken. Selv seriøse produsenter av optikk har noe variasjon mellom eksemålarene. Kanskje du har fått et skikkelig "mandags-eksemplar".

 

Jeg tviler på at det finnes manuelle fokuseringsmuligheter i menyene til telefonen så vi får nok ikke testet om det er autofokusen eller optikken som gir problemer.

 

PS. Tråden din er linket fra førstesiden på amobil.no nå. :)

Lenke til kommentar

Hei

Dette høres ut som et kjent samsung problem!

I vår butikk har vi nesten sluttet og selge samsung pga mange av toppmodellene har slike problemer, virker som tlfen bare er slik, du kan jo kontakte nermeste elekto butikk å høre med de. Men jeg tror det er lite å gjøre, desverre :(

 

Mvh Butikk medarbeider

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

I et slikt tilfelle som det første poster beskriver, duger bare feilsøking. Lån et mobilkamera fra en kamerat - et godt et av annet merke. Ta bilder, og se om de blir like uskarpe.

 

Jeg ser ofte folk som tar bilder på en slik måte at de MÅ få uskarpe bilder. Det er mye brukerfeil ute og går også.

 

Men om du feilsøker deg selv og kameraet, vil du trolig komme til en konklusjon om hva problemet er. At andre har hatt tilsvarende problemer tyder på at kameraet er veldig følsomt for et eller annet eller ofte har problemer.

Endret av mymistake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...