Gå til innhold

[Løst]gjestebok virker ikke etter phpoppgradering


Anbefalte innlegg

serveren der jeg hoster gjesteboka og hjemmesiden min oppgraderte php til v5.2.4 og da fungerer ikke lenger gjesteboken. Jeg er ikke veldig god på å kode php, så kan noen hjelpe? Det som skjer er at når jeg trykker send så loader siden på nytt men informasjon jeg skrev inn i formen blir ikke lagret i .txt filen. Det er altså en flatfiles gjestebok. Kan noen hjelpe meg med å finne feilen? Takk! Kodesnutten ser slik ut:

 

<?php
if ($message != '') 
{
 $message = str_replace ("\n","<br>",$message);
 $message = strip_tags ($message, '<br>');

 $newRow = '<div class="viewGuestbook">' . ($message) .
 	    '<br>' . date('d.m.Y H:i') . ' - ' . strip_tags ($name) . '<br>'
	. '<hr>'
	. '</div>';

 $oldRows = join ('', file ('guestbook.txt') );
 $fileName = fopen ('guestbook.txt', 'w');
 fputs ($fileName, $newRow . chr(13) . chr(10) . $oldRows);
 fclose ($fileName);
}

include ("readbook.php");
?>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner jeg noen som har antatt at register_globals=On og tatt «snarveien» i forhold til data inn? Vel, register_globals er «fy-fy» (dvs. det er ikke direkte stygt, men folk klarer ikke å programmere med det satt til On og lager masse sikkerhetsproblemer for seg selv) og blir fjernet i PHP6 eller noe i den duren. Den har nå siden PHP4.3 eller noe slikt vært satt til off pr. default. Dette resulterer i at data man henter inn hentes inn som $_POST['index'], $_GET['index'], $_COOKIE['index'] osv. i stedet for at man bruker $index direkte.

Lenke til kommentar

Har jeg forstått Ernie riktig så kan du slenge på denne helt på starten av scriptet:

 

$message = $_REQUEST['message'];

 

Da vil den parameteren som heter "message", som sannsynligvis blir sendt inn med scriptet lagt i variabelen $message. Jeg har brukt REQUEST fordi jeg ikke vet om det brukes POST eller GET, men sannsynligvis vil også $_POST fungere istedenfor $_REQUEST.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...