Gå til innhold

Skal ha ny pc, hjelp?


Zantrix

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har en Acer Aspire 5920G nå som jeg synst det er på tide å bytte ut med noe mindre, men helst med minst samme ytelse! Vil gjerne at den skal ha mulighet for og dra litt småspill som live for speed, RA3 osv. Jeg vil ha mest mulig for minst mulig pris, hehe :p har kikka mest på 13,3" men kan kanskje strekke meg til 14,1" skjerm.

 

Kom gjerne med tips og erfaringer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mac mener jo selv at de ikke er personal computer.

 

Man kan nok få en imac (hva i`en står for har jeg ikke peiling på) for 8000, men siden mac er utrolig dyrt med dårlig komponenter i forhold til pris (ganske likt dell), får du sikkert en bedre pc for mindre.

 

Er ganske subjektivt hva som er dyrt. Min kostet 15.000 og jeg syns det er mye penger.

 

Men la oss ikke starte en mac/pc diskusjon her =)

Lenke til kommentar
Mac mener jo selv at de ikke er personal computer.

 

Man kan nok få en imac (hva i`en står for har jeg ikke peiling på) for 8000, men siden mac er utrolig dyrt med dårlig komponenter i forhold til pris (ganske likt dell), får du sikkert en bedre pc for mindre.

 

Er ganske subjektivt hva som er dyrt. Min kostet 15.000 og jeg syns det er mye penger.

 

Men la oss ikke starte en mac/pc diskusjon her =)

 

Dell sier du, tror du skal lete litt etter en 13.3" laptop som har bedre specs en Studio XPS m1340, til circa 10 000. Vist man tar utgangspunkt i dem uten tilbudet som er nå!

Lenke til kommentar

Denne f.eks. Om jeg ikke tar helt feil, er det denne som er kompatibel med det eksterne skjermkortet ati 3870. Den har "bare" ddr2 ram, men det er vist at det er så og si ingen forskjell mellom ddr2 og ddr3 ram.

 

Denne. Leveres med 2 års garanti. 2 års garanti på dell sin koster 1300 ekstra.

 

Dell skal ha at de endelig har en laptop med dagens komponenter (selv om montevina og ddr3 er 5-6 mnd gammelt nå). Jeg syns laptopen var ganske dyr i forhold til ytelse. De to laptopene jeg plukket ut tok 3min å finne, så det er nok mange fler som er bedre kjøp.

 

Nei, dell vil nok alltid være dyrt i forhold til hva du får, selv om denne faktisk ikke var _så_ galen.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar
Denne f.eks. Om jeg ikke tar helt feil, er det denne som er kompatibel med det eksterne skjermkortet ati 3870. Den har "bare" ddr2 ram, men det er vist at det er så og si ingen forskjell mellom ddr2 og ddr3 ram.

 

Denne. Leveres med 2 års garanti. 2 års garanti på dell sin koster 1300 ekstra.

 

Dell skal ha at de endelig har en laptop med dagens komponenter (selv om montevina og ddr3 er 5-6 mnd gammelt nå). Jeg syns laptopen var ganske dyr i forhold til ytelse. De to laptopene jeg plukket ut tok 3min å finne, så det er nok mange fler som er bedre kjøp.

 

Nei, dell vil nok alltid være dyrt i forhold til hva du får, selv om denne faktisk ikke var _så_ galen.

 

 

den fujitsuen er ræva, har vanlig chipsett gpu, og det er STOR forskjell fra ddr2 til ddr3. samt at byggkvaliteten er crap

 

multicom maskina er ok, men til prisen så leveres den ikke med OS eller spesielt stor harddsisk

Lenke til kommentar

Nei, det er nesten ikke forskjell mellom ddr2 og ddr3 ram. Kanskje i noen sammenhenger. Les litt rundt omkring. ddr3 er iallefall ikke vært den syke prisen det koster!

 

Multicom maskina kommer på mindre enn xps`en, selv med OS og samme specs. Husk at denne har 2 års garanti som vil koste 1300 ekstra på dellaptopen.

 

Vanlig chipsett gpu? Hva mener du? At den har integrert skjermkort?

 

Innebygd nVidia® UMA (MCP79)-grafikkort er hva som er standard på dell sin laptop. Hvordan det yter vet jeg ikke, men kan ikke være store greiene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...