Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Regelmessig headrush, bekymre seg?


Guest345

Anbefalte innlegg

Noen som har noen ideer om headrush? Det hender ganske ofte når jeg reiser meg opp. Det har vært perioder hvor jeg faktisk har ramlet rett i bakken pågrunn av dette. Med det første trodde jeg kanskje det var jernmangel, men etter å ha tatt jerntilskudd er jeg ikke så sikker lenger. Noen som har noe forslag å komme med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har noen ideer om headrush? Det hender ganske ofte når jeg reiser meg opp. Det har vært perioder hvor jeg faktisk har ramlet rett i bakken pågrunn av dette. Med det første trodde jeg kanskje det var jernmangel, men etter å ha tatt jerntilskudd er jeg ikke så sikker lenger. Noen som har noe forslag å komme med?

 

Hm.. Er sjølv svært plaga med dette. Har ein teori om at det skjer når eg har gått for lenge utan å ete, slik at blodsukkeret er for lavt. Når eg tok det opp med legen min sa han at det kunne tyde på lavt stoffskifte.. Då kan ein ofte bli svimmel visst. Men det stemte ikkje i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Noen som har noen ideer om headrush? Det hender ganske ofte når jeg reiser meg opp. Det har vært perioder hvor jeg faktisk har ramlet rett i bakken pågrunn av dette. Med det første trodde jeg kanskje det var jernmangel, men etter å ha tatt jerntilskudd er jeg ikke så sikker lenger. Noen som har noe forslag å komme med?

 

Hm.. Er sjølv svært plaga med dette. Har ein teori om at det skjer når eg har gått for lenge utan å ete, slik at blodsukkeret er for lavt. Når eg tok det opp med legen min sa han at det kunne tyde på lavt stoffskifte.. Då kan ein ofte bli svimmel visst. Men det stemte ikkje i mitt tilfelle.

 

Jeg er veldig faste og bestemte måltider å spise på, så har mine tvil om at det har noe med det å gjøre.

Lenke til kommentar

Det er litt usikkert hva som menes med "headrush", men det høres ut som et raskt blodtrykksfall som kan oppstå hvis en reiser seg for fort.

 

En kan da føle at en er i ferd med å besvime, bli svimmel og kan få synsforstyrrelser. Hvis det er dette, går det over etter kort tid, dvs her si i løpet av sekunder.

 

Du bør vel gå til legen, hvis du er bekymret om dette kan være noe alvorlig.

Lenke til kommentar

Stikk til legen og sjekk blodtrykket hvis det er noe du stadig vekk opplever. Evt. prøv å spis litt mer frukt/ikke sitt stille i en evighet for så å plutselig reise deg. Har hatt samme greia, til og med besvimt og slått hjernerystelse pga det. For min del er det bare mangel på fôr i lange perioder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...