Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Legebesøk med sykt barn. Resten av arb.dag. blir overført fleksitidskonto. Hjelp


turbonissen

Anbefalte innlegg

Fra nyttår innførte bedriften jeg jobber på følgende ;

"Hvis dere må bruke deler av en dag p.g.a sykt barn\barnepasser vil det bli lagt inn fraværeskode for sykt barn\barnepasser for en hel dag. De timene som dere har vrt på arbeid vil bli overført til fleksikontoen.

Neste gang dere må bruke deler av en dag p.g.a sykt barn\barnepasser, skal det brukes av de timene som er overført til fleksikontoen (avspasering) "

 

Da lurer jeg på følgende;

 

Vi har jo 10 dager pr kalenderår vi kan være hjemme med sykt barn. Kan bedriften virkelig gjøre det slik at hvis vi må benytte to timer en dag til et legebesøk med barnet at de resterende 6 timene av arbeidsdagen blir overført vår fleksitidskonto? Jeg synes dette høres merkelig ut. Er det i gråsonen av hva bedriften kan gjøre? Vi må nå altså skille mellom timer vi har innarbeidet og timer som er igjen av en dag etter legebesøk på samme fleksikonto..

 

Alle svar mottas med takk.

mvh

Bård

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har jo 10 dager pr kalenderår vi kan være hjemme med sykt barn. Kan bedriften virkelig gjøre det slik at hvis vi må benytte to timer en dag til et legebesøk med barnet at de resterende 6 timene av arbeidsdagen blir overført vår fleksitidskonto? Jeg synes dette høres merkelig ut. Er det i gråsonen av hva bedriften kan gjøre? Vi må nå altså skille mellom timer vi har innarbeidet og timer som er igjen av en dag etter legebesøk på samme fleksikonto..

Sånn rent bortsett fra det å skille på "sykt barn-avspaseringstimer" og vanlige avspaseringstimer, må vel dette være en veldig fin løsning? Hva slags løsning hadde dere før nyttår?

På denne nye måten får du jo utnyttet dagene maksimalt (du kan vel faktisk heller se på det som 75 enkelttimer istedenfor 10 dager).

 

Alternativet blir jo å kose seg hjemme med minsten resten av dagen etter legebesøket istedenfor å gå på jobb igjen? ;)

 

Edit: Fikset på sitatet

Endret av RVF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...