Gå til innhold

koble samsung le32a656 til PC


Anbefalte innlegg

Hei! min nye samsung er straks i hus, og jeg har et lite ønske om å kunne koble den opp mot pc (se på nedlasta filmer, huh?)

 

jeg bare lurte på hvilken kabel jeg trenger for å kunne koble disse 2 enhetene sammen! pc en min har et skjermkort som er ca 1 1/2 gammelt (pci-express, ati).

 

Håper noen der ute kan gi meg et godt svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har sikker en hvit ( DVI) kobling på skjermkortet ( det nevner du ikke ). da trenger du en overgang til HDMI.

hvis du ikke kan overføre lyden via DVI kobling da trenger du også en lyd kabel

 

lit avhengig av hvor du plaserer overgangen på tv-en elle pcen trenger du enten dvi eller HDMI kabel.

det beste er hvis skjermkortet har HDMI tilkobling. da trenger du ikke denne overgangen

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg en vga kabel (har samme tv som deg bare 40") og det funker fint.

Etter hva jeg forstår har du tre valg, disse rangerer jeg slik:

1. Hdmi kabel, da må du ha hdmi kontakt på skjermkortet.

2. Dvi - hdmi, som nevnt over.

3. Vga kabel, gir dårligst bilde men jeg er fornøyd.

 

Har jeg rangerte feil?

 

Edit:

Ang. lyd: skal du bruke tv høytalerne eller har du anlegg?

Endret av Jo Are
Lenke til kommentar

takk :)

 

inngangen på skjermkortet er som nevnt hvit. anngående lyd ønsker jeg helst å bruke mitt 2.1 logitech anlegg (er ikke noe hjemmekino "freak", så klarer meg med det:), men jeg kan også bruke tv høyttalerne hvis det blir altfor stress å få dette til å virke.

 

men jeg så nettopp at komplett hadde en dvi-hdmi kabel på 2 m som kostet 489 kr. fins det ikke noe billigere alternativ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...