Gå til innhold

BK: Et par selvportretter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første er litt stilig, men linjene i bakgrunnen suger blikket vekk fra deg, og over til bakrunnen. Du blir liksom bare glassuren på kaka, og det er vel ikke meningen.

 

Det andre sliter nok med litt uballanse. Jeg merker og at blikket blir drivende å lete etter noe spennende inne i skyggene, i stedet for å se på deg. Interesante farger og lys.

 

Ellers føler jeg at ingen av bildene strengt tatt kvalifiserer som portrett. Jeg får ikke en følelse av at du har plassert deg selv i et miljø som er naturlig for deg. Det kan selvfølgelig være feil, men den følelsen får jeg. Bildene sier meg altså veldig lite om hvem du er, og hva som er karakteristisk for deg. Og det å fortelle noe karakteristisk er forutsettingen for portrettgenren.

 

Det ble mye negativt. På den positive siden, så kan jeg si at jeg liker grunntonen og stemningen i begge. Har og sans for at du ikke har falt for den store klisheen, nemlig å konvertere bilde #2 til s&h.

Lenke til kommentar

Jeg liker også best nummer 2, men jeg er ikke helt sikker på om jeg liker hellingen. Kanskje bildet hadde tjent på rette linjer, for location inviterer til det.

 

Det første hadde blitt endel bedre med litt mindre på høyre side. Med et bare neste midtstilt objekt så blir det feil, et hverken eller. Enten burde du midtstilt helt, eller så burde du satt deg selv inn i bildet i henhold til tredjepartsregelen.

Lenke til kommentar

Takker for mye bra kritikk, skal svare så bra jeg kan :)

 

@chris300, Takk, men skoene er Visvim x Sophnet Hockneys og passer egentlig perfekt inn med resten av antrekket ;)

 

@jimdidr, hvis du tenker på bildet 2 så er det gjort intensjonelt.

 

@fototim, takk for et bra svar. Ang. linjene, det første bildet var på en måte ment som et slags promoteringsbilde for bloggen min. Ser nå at linjene er litt forstyrrende og at jeg selv ikke kommer helt i fokus. Jeg føler bildet fungerer bedre slik det egentlig var ment(se vedlegg)

 

Og så må jeg og si, at dette er heller det motsatte av et miljø som er naturlig for meg, og jeg prøver å spille mye på kontrastene mellom mine, litt finere klær og hvordan det stikker ut fra det skitne industriområdet. Samtidig som de fleste klærene jeg har på meg har sin rot i "streetwear" og for likesinnede moteinteresserte så vil nok location føles litt mer naturlig.

 

@PMnormal, Hellingen var for å flytte fokus litt ned mot meg. Synes ikke bildet fungerte med rette linjer.

 

Helt enig på bilde 1 ang. for tungt på høyre siden, og det var derfor jeg la inn "10-Four" på veggen, for å prøve å balansere bildet litt. Enig i at jeg kanskje kunne satt meg helt midtstilt, men synes personlig bilde ble litt kjedelig da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...