Gå til innhold

Falske erfaringer i prisguiden?


Zenit

Anbefalte innlegg

Er generelt kritisk til det jeg leser, og har ikke blitt noe mindre kritisk etter diverse skrekkhistorier på nett angående betalte erfaringer som postes på kjente sites som Amazon og Newegg. Her om dagen kikket jeg på kategorien mp3-spillere og kom over dette:

 

https://prisguiden.no/product.php?p...iew=userReviews

 

Legger merke til at alle erfaringene er anonyme, tre er postet innenfor et par dagers tidsrom og ellers er alle lagt inn innenfor en periode på 8 dager. I tillegg gir alle toppscore, uten noen avvik. På de to fra 14. januar er det også likheter i skrivemåten, de andre er vanskeligere for meg å bedømme. Eneste som mangler er å kunne sammenligne IP-adresser, men det kunne jo noen med tilgang gjort. Har foreløpig ikke meldt i fra til hw.no, er jo ikke helt sikker. Synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg har sjekket erfaringene, og synes som du at det virket noe mistenkelig.

 

Sendte derfor mail til vedkommende for å verifisere at dette var ekte vare, men har enda ikke fått noe svar.

På grunn av sakens stilling, velger jeg derfor å deaktivere disse til vi eventuelt får noe kontakt med vedkommende.

 

Forfatter av erfaring fra 16. ble først varslet idag, så den ligger inne så lenge.

 

 

Takk for godt detektivarbeid :-)

 

Marius

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan ikke det være en kvalitetssikring av erfaringene?

 

For eks i Mist psu erfaringene så klager en over at PSU bråker, og at man må klokke ned pga ikke nok Ampere på 12v linjen i Crossfore osv.

 

Her er det jo åpenbart at man har kjøpt en psu som er forsvak for crossfire og da kan man ikke legge skylden på Mist.

 

Erfaringer skulle enten vært linket som en post så man kunne rette opp i feil som fremstiller varen i et dårlig lys pga manglende kunskap fra brukerne.

Endret av War
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...