Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Tilfeldige Bluscreens med ny Ram og formatering


Anbefalte innlegg

Hei. Hadde problemer med bluscreens før, så jeg kjøpte ny ram, og formaterte.

Får tilfeldige bluescreens noen ganger om dagen. Er ikke noe spesielt som gjør at det skjer, de bare kommer titt og ofte.

Jeg har klokket og har en forholdsvis lav spenning, kan dette gi bluescreens? Har ikke fått det før, med samme spenning.

 

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil foreslå å restarte biosen, og nullstille alle innstillinger du har gjort i forbindelse med overklokking, det kan lett skje med overklokka pc. Hadde en altfor overklokka pc, som klarte det fint uten at det var ustabilt, og en som jeg så vidt overklokka, som ikke klarte det i det heletatt...

 

Verdt å prøve, du husker vel kanskje vilke innstillinger du hadde stilt inn på? Jeg ville reseta den først, også heller skjekke hvor langt den vil etterpå, og teste ordentlig før du kjører på mer :)

Lenke til kommentar

Da prøver jeg det.

Hvis det er til noe hjelp så fikk jeg en bluescreen igår, og da satt jeg i senga og så på tennis, mens pcen sto på og det eneste programmet som kjørte var firefox.

 

Det kom bare en bluescreen ut av ingensteds uten at jeg var i nærheten engang! :p

Lenke til kommentar

Ville ha anbefalt deg å kjørt en memtest 86+, gratis memtest som bare er å brenne ut på en cd, eventuelt om du har en linux cd liggende så pleier memtest å følge med på den. Anbefaler dette siden du har fått disse problemene etter installasjon av ny ram.

 

Memtest 86+

 

Et fint verktøy for å se om overklokken din er stabil er å bruke OCCT, denne tester cpuen og ramen din om den er stabilt overklokket.

Er bare å sette "Auto 1h" til "costum (infinite)" og så trykke på "ON" og la denne gå en liten stund. Om du skulle få noe feil må du nok fikse litt på overklokken din.

 

Occt

Endret av super_1990
Lenke til kommentar
Ville ha anbefalt deg å kjørt en memtest 86+, gratis memtest som bare er å brenne ut på en cd, eventuelt om du har en linux cd liggende så pleier memtest å følge med på den. Anbefaler dette siden du har fått disse problemene etter installasjon av ny ram.

 

Memtest 86+

 

Et fint verktøy for å se om overklokken din er stabil er å bruke OCCT, denne tester cpuen og ramen din om den er stabilt overklokket.

Er bare å sette "Auto 1h" til "costum (infinite)" og så trykke på "ON" og la denne gå en liten stund. Om du skulle få noe feil må du nok fikse litt på overklokken din.

 

Occt

 

 

Fikk faktisk problemene før jeg kjøpte ny RAM, derfor kjøpte jeg ny RAM. Hadde tenkt å oppgradere alikevel, men det løste ikke problemet skjønner du.

Men tusen takk for informasjonen.

 

OCCT er et veldig godt forslag. Det skal jeg ta i bruk med en gang! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...