Gå til innhold

Ny firmware til HTC Touch Pro?


sonny

Anbefalte innlegg

Har ROM-versjon: 1.90.409.6 NOR (dato 23.8.08)

 

Hva er nyeste versjon og hvor kan jeg laste den ned? Eller må den sendes inn til forhandler?

 

På htc.com er det ingen ROM nedlastning for HTC Touch Pro.

 

Det som plager meg mest er at lydkvaliteten er ELENDIG, spesielt når jeg benytter høytaleren.

 

Videre bruker den MYE batteri og når jeg prøver å bruke GPS'en bruker den IHVERTFALL 20 minutter før den har fiksert på satelittene.

 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

I følge HTC sine nettsider ble det i dag den 16. februar sluppet en ny oppgradering av ROM (Se under Support og software download) . Før man får lastet ned oppgraderingen må man legge inn mobilens serienummer. Når dette er gjort får jeg opp meldingen "Sorry, this software download is not suitable for your device."

 

Har noen lykkes med oppgraderingen? Telefonen jeg sitter med er kjøpt med Telenorabonnement og har norsk språk.

 

Mvh

 

Gerhard

Lenke til kommentar
I følge HTC sine nettsider ble det i dag den 16. februar sluppet en ny oppgradering av ROM (Se under Support og software download) . Før man får lastet ned oppgraderingen må man legge inn mobilens serienummer. Når dette er gjort får jeg opp meldingen "Sorry, this software download is not suitable for your device."

 

Har noen lykkes med oppgraderingen? Telefonen jeg sitter med er kjøpt med Telenorabonnement og har norsk språk.

 

Mvh

 

Gerhard

 

Jeg er ikke 100% sikker, men sannsynligvis må vi vente på den norske oppgraderingen. Hvis du velger Norge som land på HTC sine sider, finnes det ingen nedlastninger til HTC touch pro.

 

vidolsen

Lenke til kommentar
Hva er grunnen til at den norske HTC-websiden ikke har supportinformasjon eller nedlastinger til Touch Pro? Har de solgt så få modeller til Norge at de rett og slett gir faen?

 

Det har noe med at HTC må teste software grundig i de forskjellige landene før de slippes, det er f.eks ganske stor forskjell på hvordan telenettet er bygget opp i sverige kontra norge, hvis de da oppdaterer radiostacken så må dette testes individuelt. I tillegg er Touch Pro en PocketPC, det vil si at alle forskjellige land har individuelle språkpakker som må oppdateres og tilpasses... Hvor lang tid dette tar er selvfølgelig litt opp og ned.

Lenke til kommentar
Hva er grunnen til at den norske HTC-websiden ikke har supportinformasjon eller nedlastinger til Touch Pro? Har de solgt så få modeller til Norge at de rett og slett gir faen?

 

Det har noe med at HTC må teste software grundig i de forskjellige landene før de slippes, det er f.eks ganske stor forskjell på hvordan telenettet er bygget opp i sverige kontra norge, hvis de da oppdaterer radiostacken så må dette testes individuelt. I tillegg er Touch Pro en PocketPC, det vil si at alle forskjellige land har individuelle språkpakker som må oppdateres og tilpasses... Hvor lang tid dette tar er selvfølgelig litt opp og ned.

Hvis HTC testet softwaren i telefonen min så grundig, hvorfor låser den seg hele tiden da? Og hvorfor går alt tregt selv om ingen programmer er åpne og ingen tredjepartsprogrammer er installert?

Lenke til kommentar
Hvis HTC testet softwaren i telefonen min så grundig, hvorfor låser den seg hele tiden da? Og hvorfor går alt tregt selv om ingen programmer er åpne og ingen tredjepartsprogrammer er installert?

 

Fordi HTC leverer uferdige møkkaprodukter, som bygger på et møkkaoperativsystem som ikke er laget for å kjøre på hw med lav ytelse. Jeg har hatt både s730 og Touch Pro og begge har fylt hverdagen med frustrasjoner. Særlig det trege brukergrensesnittet på Touch Pro, som låser seg og bare blir rot, om man forsøker å gjøre noe litt kjapt.

 

Grunnen til at jeg har HTC er selvf. at jeg får det i jobben. Snakket igår med Nordialog som leverer telefoner til min arbeidsplass. Spurte om oppdateringen som ikke lar seg laste ned (man kan visstnok sende telefonen til HTC support og få den oppdatert med ny rom for 250kr, og det tar to uker!). Nordialog anbefaler min arbeidsgiver å gå bort fra HTC-telefonene fordi det er så my krøll med dem og fordi brukerene er misfornøyde. Nokia E-serie var anbefalingen. Gjerne for meg!

Endret av qwer993
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...