Gå til innhold

NTSC SNES på norsk tv


Shifty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå svarer jeg et spørsmål med et spørsmål. Men hva slags TV har du? Jeg har hørt og mener å huske også å ha lest spesifikasjoner at enkelte TVer klarer å vise både PAL og NTSC uten noen ekstra dupeditter. Eneste som må gjøres er å sette TVen til riktig modus i menyen.

 

Mulig jeg er på villspor, men er vell verdt å titte gjennom menyen for å se om ditt TV har denne muligheten.

Lenke til kommentar
Nå svarer jeg et spørsmål med et spørsmål. Men hva slags TV har du? Jeg har hørt og mener å huske også å ha lest spesifikasjoner at enkelte TVer klarer å vise både PAL og NTSC uten noen ekstra dupeditter. Eneste som må gjøres er å sette TVen til riktig modus i menyen.

 

Mulig jeg er på villspor, men er vell verdt å titte gjennom menyen for å se om ditt TV har denne muligheten.

 

Hei. Tv'en min kjører NTSC. Kanskje jeg formulerte spørsmålet litt feil, men jeg tenkte på strømkabler osv, i og med at kabelen som vil følge med er beregnet til USA.

Lenke til kommentar

Med all sannsynlighet, men du kan antageligvis enkelt sjekke. Det skal stå på strømforsyningen hva den gir ut, og et eller annet sted i nærheten av inngangen på Snes-en finner du nok hva den skal ha inn også.

 

EDIT: På min (PAL) står det "AC 9V" like under strøminntaket, og et klistremerke under opplyser om at det skal være 1,3A. Stemmer det med det som står på NTSC-maskinen skal det gå helt fint.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Med all sannsynlighet, men du kan antageligvis enkelt sjekke. Det skal stå på strømforsyningen hva den gir ut, og et eller annet sted i nærheten av inngangen på Snes-en finner du nok hva den skal ha inn også.

 

EDIT: På min (PAL) står det "AC 9V" like under strøminntaket, og et klistremerke under opplyser om at det skal være 1,3A. Stemmer det med det som står på NTSC-maskinen skal det gå helt fint.

 

Takk, men problemet er at jeg ikke har kjøpt en amerikansk SNES enda.. Vil være 100% sikker på hva jeg trenger for å få den til å funke som normalt.

Lenke til kommentar

Jeg søkte litt rundt, vil ikke slå det 100% fast enda, men det kan faktisk se ut til at den amerikanske Snes-en bruker 10V. I så fall må du bruke den originale PSU-en med omformer.

I hine hårde dager var det et svensk selskap som reklamerte på baksiden av Power Player :love: om at de kunne bygge om Snes-en din til "Multi-x" eller noe sånt, en sonefri maskin. Se om du får tak i en av dem.

 

EDIT: Her er en FAQ om strømforsyninger til masse gamle spillmaskiner

http://www.geocities.com/cpepin1976/voltages.txt

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...