Gå til innhold

Overklokkenybegynner kjører 8400@4ghz


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny med overklokking. Jeg vil bare sikre meg om at jeg ikke gjør noe galt. Foreløpig virker PC-en grei. Jeg kjører E8400@4ghz. HK Asus P5E. FSB på 500 x 8. CPU-temp på 62 grader I følge ved 75-80% load. Idle 45 grader Har en Zalman-vifte som jeg har på ca 1400 RPM. Er dette trygt?

 

Edit: la merke til hvor mange tråder det var om akkurat det. Jeg beklager enda en. Men et kort svar på om jeg trenger å gjøre noe mer holder i massevis.

Endret av Vrimmel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

For kjøring 24/7 bør du prøve å holde spenningen under 1,32V (noen mener også at du bør holde den under 1,3V). For benching kan du jo så klart gå litt over dette, men ikke overdriv. Jeg for min del har kjørt prosessoren min (E8400 på et P5Q Pro) på 4GHz med 1,32V i et halvt år nå uten problemer, så du får se litt selv hvordan det går, men du må i hvert fall gå mye lavere enn 1,424V :ermm:

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar
For kjøring 24/7 bør du prøve å holde spenningen under 1,32V (noen mener også at du bør holde den under 1,3V). For benching kan du jo så klart gå litt over dette, men ikke overdriv. Jeg for min del har kjørt prosessoren min (E8400 på et P5Q Pro) på 4GHz med 1,32V i et halvt år nå uten problemer, så du får se litt selv hvordan det går, men du må i hvert fall gå mye lavere enn 1,424V :ermm:

 

Jeg kjører e8400@ 3.6 Ghz med 1.1 i Volt, funker utmerket, med stock vifte så hitter jeg 55 Grader ved 100% load på begge kjerner i 1 time.

Endret av m4sta
Lenke til kommentar
For kjøring 24/7 bør du prøve å holde spenningen under 1,32V (noen mener også at du bør holde den under 1,3V). For benching kan du jo så klart gå litt over dette, men ikke overdriv. Jeg for min del har kjørt prosessoren min (E8400 på et P5Q Pro) på 4GHz med 1,32V i et halvt år nå uten problemer, så du får se litt selv hvordan det går, men du må i hvert fall gå mye lavere enn 1,424V :ermm:

 

Ikke for å kverulere, men at 45nm cpu'ene bør ha under 1,30-1,32v er det veldig forskjellig meninger på... jeg har prøvd å finne ut hva som er riktig uten hell. Mange sier 1,4v er max 24\7 og noen sier 1,45v.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...