Gå til innhold

Hjelp til vurdering av "billigobjektiver"


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt Nikon D60 kit, og vil gjerne ha flere objektiver. Jeg har funnet at disse brennviddene (riktig betegnelse?) er de som passer det jeg tror blir mitt bruk mest. Jeg er klar over at dette ikke er superobjektiver, men er de gode nok for en glad nybegynner og hva vil eventuelt bli begrensningene? Regner med å legge mer penger i objektiver etter hvert, men en så lenge er det desverre ikke et alternativ med tanke på at blitz, tripod og batterigrep også står på innkjøpslisten det neste halvåret.

 

Disse har jeg sett meg ut:

 

Nikon AF-S DX 55-200/4,0-5,6 G ED VR : kr 1990,-

 

Nikon Nikkor AF 50/1,8 D : Kr 969,- (ja, jeg vet jeg ikke får autofokus med denne)

 

Ps: Er det noen som kan anbefale et uoriginalt batterigrep? Ser det finnes noen av disse og de er jo litt mer fordelaktige i pris.

 

 

 

 

Edit: trykket enter før jeg hadde skrevet ferdig:)

Endret av Mr.Rogers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ps: Er det noen som kan anbefale et uoriginalt batterigrep? Ser det finnes noen av disse og de er jo litt mer fordelaktige i pris.

 

Jeg har ikke prøvd det selv ennå, men ser at flere har anbefalt produktene fra Phottix. Du kan ta en titt på linken nedenfor, fra HKSupplies. Sender fraktfritt til Norge.

 

http://global.ebay.com/Phottix_Battery_Ver...0364650859/item

 

Flott pris, men har lite lyst til å slenge på et grått batterigrep på kameraet...

Lenke til kommentar

Phottix' batterigrep er så like Nikons at en skulle tro de har stjålet formen de støpes i. Nå får du vel ikke originalt batterigrep til D60, men Phottix har etterhvert etablert seg som et "godt tredjeparts alternativ" - det blir ihvertfall min anbefaling.

Men, og noen som vet sikkert får skyte inn, men utløserknappen fungerer ikke, da huset ikke har noen kontakter for dette? Syns hvertfall å erindre at det er tilfellet med D40..?

 

Edit: Nikon har også kommet med en 50mm 1.4 med AF-S - noe dyrere (3.000), men kanskje verdt å ta med i vurderingen?

Endret av runniz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...