Gå til innhold

Fjerning av goop og thermal pad


Raven

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurte på cpuen, ikke ribben...der kan man bruke det meste..MEN SELVE CPUEN.....(bruker ikke stor skrift for å være negativ mot de som har tatt seg tid til å svare, men for å pressisere det jeg lurer på)

 

Kan jeg bruke Heptan

 

Har en flaske som det står Heptan på. Dette er det som stå på flasken.

 

Heptan

n-heptan 50-60%

 

Rens og avfettingsmiddel

 

Til bruk på huden

 

Meget brannfarlig

Lenke til kommentar

har postet denne linken før men siden spørsmålet stadig kommer opp skader de jo aldri å poste den igjen: http://www.articsilver.com/arctic_silver_i...nstructions.htm

 

Dette er ArticSilver's egen opskriftside for hvordan goop'en skal behandles (påføring, fjerning og oppbevaring). Dette gjelder ArtickSilver, men jeg er sikker på at det funker fint for alle typer goop. Et stykke denpå siden står det et avsnitt som heter "Removal Instructions (From Hardware)". Det er denne du er ute etter. Selv syntes jeg denne siden var veldig nyttig nå jeg fant den, spesielt hvordan du fjerner ArticSilver fra keramikken på CPU siden det er et helvere å få av selv med aceton.

Lenke til kommentar

E tror du kan bruke Heptan men er ikke sikker det jeg har gjort e par ganger er å vaske CPU en med varmt vann og salo :smile: men da må du tørke den VELDIG godt etter på.

Du kan også bruke isopropanol men er ikke sikker på hvor du kan få kjøpt det.

Eller så kan du bruke sprit(helst 96% eller teknisk sprit) dette vil fjerne det meste :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...