Gå til innhold

Vista + wow = trøbbel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forceware er til nvidia skjermkort, så du trenger ikke tenke på det. Det er mulig 450w er litt i minste laget. Har du mye annet stash i pc'en?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
@Siege

At du anbefaler å installere XP for å fikse dette problemet sier vell noe om at dine datakunskaper ikke strekker langt nok til å dømme Windows Vista.

OT:

I og med at du fikk blåskjerm PGA RAM'en, ville jeg prøvd å ta ut brikkene og la 1-2 stå igjen (Hvis du har flere brikker), kjøre WoW og prøve å få blåskjerm til en ny blåskjerm med få brikker

Prøv litt forkjellige kombinasjoner, helst en av gangen om mulig.

Jeg har prøvd både Vista Ultimate 32-bit, Vista Ultimate 64-bit, Server 2008 og Windows 7 Beta.

Den eneste grunnen til at dere påstår vista er så bra er fordi det eneste dere kan og gjøre er å gå på msn, trykke på WOW ikonet, og surfe.

Og jeg skjønner ikke at dere ikke kan se at Vista er utrolig ustabilt og den eneste argrumenten dere har er at den kan ha bra minne og at den ikke krasjer på WOW.

Jeg vet om tilfeller hvor Vista kom med en feilmelding som påstod at Explorer.exe var en trussel mot operativsystemet og bad om å avslutte explorer.exe.

Lurer dere ikke på hvorfor Windows 7 er så tidlig ute? Fordi de har insett at det ikke nytter å gjøre noe med Vista og bestemte seg for at de bare lagde en ny en.

vista vil vell alltid være sett på som drit av "uvitne" som ikke har testa det siden første 2ukene når det var litt ustabilt.

er vell sånn med alle system stortsett, folk holder seg til hva de liker så er alt annet fælt.

Jeg brukte selv Vista for et halv år siden. Men så fant jeg ut av Windows Server 2008 som har funket fremragende som Workstation.

@Siege: Det med nettPc går mer på ytelse enn stabilitet.

Siege klarer med en setning å drepe all troverdighet i posten (ref. "Å ja, hvis du bruker datan din til annet en Surfing og Word så er det trøbbel, Punktum!" ).

Vista har kjørt i over 1 år hos meg og jeg har spillt WoW i hele perioden (og min PC er så absolutt bedre enn "jobbpc-er" flest).

Det er med 99% sannsynlighet ett driverproblem eller ett problem med minnet. Men det vet vi ikke før trådstarter har sjekket BSOD meldingen sin.

Tenk på hvor mye mer du hadde fått ut av pc-en din med XP?

Å ja, hvis du bruker datan din til annet en Surfing og Word så er det trøbbel, Punktum!

Dette er vel noe som Donald Duck ville kalt pølsevev! :nei:

Som MrLee sier, jeg har kjørt Vista 64 bit i 1 år nå, ALDRI opplevd BSOD, CTD eller andre feilmeldinger!

Jeg kjører også WoW på Vista 64 bit.

Saken er at hvis du prøver å kjøre et spill som faktisk krever noe av datan din i motsetning til wow, så merker man veldig stor forskjell på xp og Vista

# dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Det er ikke Microsoft som mener at vista er for dårlig, tingen er at folk som feks deg snakker dritt om Vista, uten å ha gode begrunnelser, Vista SP1 er stabilt som bare det, har aldri hatt problemer, grunnen til det var masse problemer i starten var dårlige drivere, men nå har ca alle produsenter oppdatert driverne, så da er det ikke noen spesielle problemer.

Jeg har testet både me spill og med 3Dmark og for ca lik score på Vista 64bit og Windows XP 32bit. Ja vista krever litt for å flyte fint, men har du 2gb ram eller mer så er det ikke noe stor forsjell på windows xp og vista 64bit ytelsesmessig.

Og begrunnelsen din for at deres maskiner er stabile "De går bare på MSN og Wow", er så jævla useriøst, altså jeg vet ikke hva de som sa at maskinene deres var stabile bruker dem til, men min maskin er stabil som et fjell, krasjer aldri, kan kjøre i mange uker uten reboot uten noe problemer, og jeg bruker pcen til mye mye mer en spilling og msn, jeg programmerer, tester diverse programmer, ser film, internet osv.

Så Vista er et bra oprativsystem, men de fikk mye dårlig omtale i starten, som siden har hengt igjen, de fleste av de som sier at de suger har ikke prøvt det med nye drivere, UAC av, og helt oppdatert!

Skrevet
Her er det ikke ytelsen man har diskutert, men det faktum om Vista var stabilt eller ei. At det er endel tyngre enn det burde være er det ingen som bestrider...

Må deffinere stabilitet da først. Har enda ikke klart å krashe elller få BSOD uten noen åpenbar grunn i Vista. + for det.

MEN, plutselige uforklarelige perioder der ytelsen i alle prgrammer suger, mens HDD og vifter går for full guffe uten noen åpenbar grunn virker ikke svært stabilt. Spesielt når alle indikatorer i vista viser at alt er normal og CPU-bruk er på 0-5%

Skrevet
Når det gjelder driver til ATI så er det bare og gå inn på www.ati.com og laste ned den siste Catalyst driveren for 4800 serien..

Jeg kjører siste Catalyst driver nå, men finnes det ikke andre drivere (forceware)? Eller er det jeg som har misforstått?

Når det gjelder ytelse så kjører jeg alt på maks og har ingen problem med fps. 4GB ram, med HD4870 og dualcore funker fett på det meste.

Strømforsyning er 450W med 6pins til PCI express så det skal ikke være noe problem her heller.

Skal funke med ATI sine drivere. Men litt mer skeptisk på den strømforsyningen. 450W er litt lite føler no jeg med tanke på at 4870 1GB drar godt over 300W under load. Strømforsyning kan og utløse BSoD, og gjøre at systemet går meget ustabilt:)

Skrevet

Jeg er veldig enig med posten over, 450W PSU er veldig snevert med et sånt oppsett. Ville ikke overrasket meg om problemene forsvant med en noe kraftigere utgave.

Personlig har jeg på vsync, har alt på high og bruker 4xAA. Spillet er fastlåst på 60FPS, går aldri ned (eneste gang jeg opplever mindre enn 60FPS er når jeg logger inn i dalaran :))

Skrevet (endret)
Jeg er veldig enig med posten over, 450W PSU er veldig snevert med et sånt oppsett. Ville ikke overrasket meg om problemene forsvant med en noe kraftigere utgave.

Personlig har jeg på vsync, har alt på high og bruker 4xAA. Spillet er fastlåst på 60FPS, går aldri ned (eneste gang jeg opplever mindre enn 60FPS er når jeg logger inn i dalaran :))

Vil tro du er på rette sportet her. 450watt er alt for lite!

Jeg ligger på min 100fps, avg 150-200fps med mitt oppsett. 1680x1050, 8aa, alt på high

Endret av noXelon
Skrevet
Skal funke med ATI sine drivere. Men litt mer skeptisk på den strømforsyningen. 450W er litt lite føler no jeg med tanke på at 4870 1GB drar godt over 300W under load. Strømforsyning kan og utløse BSoD, og gjøre at systemet går meget ustabilt:)

Kjører en dvd-rom og to harddisker utenom, samt hovedkort selfølgelig.

Beklager, det er en 550W strømforsyning jeg har. (sitter på jobb så klarer ikke holde kontroll på alt i hodet.) link: http://www.datakjeden.no/webshop/PartDetai...1685121;c:36217

Da blir min videre feilsøking, basert på feedback fra dere slik:

1. Kjøre minnetest - Ny ram dersom denne viser noe

2. Sjekke opp i strømforsyning, men helt ærlig tror jeg ikke problemet ligger der da jeg skal ha bra nok med 550W. Hadde det vært 450 hadde det vært en god mulighet.

3. Prøve et annet skjermkort

4. Installere windows XP

Skrevet (endret)

Kjører en dvd-rom og to harddisker utenom, samt hovedkort selfølgelig.

Beklager, det er en 550W strømforsyning jeg har. (sitter på jobb så klarer ikke holde kontroll på alt i hodet.) link: http://www.datakjeden.no/webshop/PartDetai...1685121;c:36217

Da blir min videre feilsøking, basert på feedback fra dere slik:

1. Kjøre minnetest - Ny ram dersom denne viser noe

2. Sjekke opp i strømforsyning, men helt ærlig tror jeg ikke problemet ligger der da jeg skal ha bra nok med 550W. Hadde det vært 450 hadde det vært en god mulighet.

3. Prøve et annet skjermkort

4. Installere windows XP

Den PSU'en er det mange som bruker på de kortene uten problemer. Du kan prøve å kjøre ultimatedefrag 2008 og ccleaner for å rette opp i feil. Sjekk om alt sitter ordentlig på plass, andre drivere til skjermkort, hk++

sjekk temp på cpu, skjermkort, hdd...

Endret av noXelon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...