Gå til innhold

Noen smarte triks for HP og mindre støy.


curtiis

Anbefalte innlegg

Da jeg egentlig begynner å bli litt lei av den helikoper støyen på HP maskinen, å lurte jeg på om det er andre som har gjort noe med det og har noen tips. Ikke funnet ut hvor man ser temperaturen i vista, men i følge speedfan så ligg jeg nu oppe i over 60 grader på alt, gpu cpu 0 og cpu 1.

Har en Hp 6520 maskin, core 2 duo 1,50 hz og 2 gb minne. Er det noe å tjene på å feks ta å demontere vifta å ha på ny guffe mellom kjøleelement og prossesor eller er det umulig. Aldri åpnet bærbaren før så spørr nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjørte på en trøkk med trykkluft inn i min dv2799..

 

Hjalp latterlig mye :)

Hmm, hjalp å blåse inn i kanalene. Mulig det bare sku vært fjernet litt støv.

:) Fan, den vart jo nesten heilt stille ei stund, nei må vel skru opp å fjerne støv og om mulig bare bytta guffa samtidig om det går.

Gikk ned 10 grader på no time av å blåse igjennom værtfall.

Endret av curtiis
Lenke til kommentar

Når maskinen blir tundt 1 år gammel, så er det som oftest mye støv i kjøleribbe.

I tillegg blir kjølepastaen sprø og litt dårlig varmeoverføring til kjøler.

 

Så det du foreslår curtiis er veldig smart.

 

Om man ikke vet hvorfor PC bråker så mye, er det bare å kjenne på luftstrømmen på vifteutblåset, det skal komme en god del luft ut der, og den skal være mer enn 35 grader.

 

Om det ikke kommer ut luft, så er det fullt av støv i kjøler.

Men om det kommer mye luft, men den ikke er varm, så er det enten BIOS oppgradering som trengs, ny kjølepasta eller så er kjøleren ødelagt, det hender også.

Lenke til kommentar

Jepp, ska se om jeg ikke klarer å demontere kjøleren å rengjøre den. Har noe skikkelig pasta som jeg kjøpte til stasjonæren. Ikke noen som har gjort det før, er vel litt kronglete å demontere en bærbar? Ska søke etter det, men vært fint om noen kunne lagt ut en link om de veit ei sia eller noe der de har en liten guide.

 

Finn ikke noe guide, noen som har bedre oversikt og kan gi meg et hint?

Endret av curtiis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...