Gå til innhold

PC og jordfeil


Anbefalte innlegg

Jordfeilvarsleren hjemme hos meg har begynt å pipe i tide og utide. Jeg har klart å spore feilen til PC-kroken min(2 maskiner, 3 skjermer ++), men jeg sliter med å feilsøke videre. Er det noen her som har erfaring med lignende problemer?

Jeg ser for meg at feilen kan "spre seg" fra PC til skjerm via signalkablen (felles jord), stemmer det?

Hvis jeg klarer å spore feilen til en maskin, er det da trolig at feilen ligger i PSU, eller kan det være andre interne komponenter? Egentlig har jeg lyst til å bytte ut det ene kabinettet, så det hadde passet fint med en unnskyldning for å gjøre det nå.

 

Bård

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan skaffe det, men han som har den sa det ikke var spesielt lurt å bruke den på elektronikk.

Hehe.. Ikke bruk en megger der, nei. Den sender ut ca. 500 - 1000 volt (varierer fra megger til megger), og er ikke anbefalt på TTL eller CMOS-kretser... :-D

 

Har du skjermen koblet i PSU eller får den strøm fra stikkontakten?

Har du prøvd å bare ha på skjerm i stikkontakt, elns?

Lenke til kommentar
Har du skjermen koblet i PSU eller får den strøm fra stikkontakten?

Har du prøvd å bare ha på skjerm i stikkontakt, elns?

 

Skjermene har alltid vært koblet rett i stikkontakt. Hvis signalkablen har noe å si, har jeg ikke fått testet godt nok, for skjermene slår seg av uten signal.

 

Systematisk testing har ikke gitt systematiske resultater, men det kan virke som det er den ene maskinen som har skylden. Skal prøve å bytte PSU på den i kveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...