WiRRE Skrevet 21. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 Har denne queryen her: $avr = mysql_query("SELECT AVG(value), address, UNIX_TIMESTAMP(time) FROM thermaldata where time >= FROM_UNIXTIME($timestamp2) and time <= FROM_UNIXTIME($timestamp1) AND address = '5A000001C7DFFE28' GROUP BY address")or die("feil!"); Den fungerer forsåvidt som den skal, problemet er i det øyeblikket jeg legger til en " OR address = 'FF000001C7DFFE29' ". $avr = mysql_query("SELECT AVG(value), address, UNIX_TIMESTAMP(time) FROM thermaldata where time >= FROM_UNIXTIME($timestamp2) and time <= FROM_UNIXTIME($timestamp1) AND address = '5A000001C7DFFE28' OR address = 'FF000001C7DFFE29' GROUP BY address")or die("feil!"); Da kommer den første raden ut riktig, mens rad 2 får samme AVG(value) verdi uansett hvem timestamp jeg setter. Hvis jeg fjerner hele linja " AND address = '5A000001C7DFFE28' OR address = 'FF000001C7DFFE29'" får jeg alle adressene ut med riktig AVG(value)! altså: $avr = mysql_query("SELECT AVG(value), address, UNIX_TIMESTAMP(time) FROM thermaldata where time >= FROM_UNIXTIME($timestamp2) and time <= FROM_UNIXTIME($timestamp1) GROUP BY address")or die("feil!"); Noen som aner hva som er problemet mitt? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 21. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 Bruk: AND (address = '5A000001C7DFFE28' OR address = 'FF000001C7DFFE29') altså legg på paranteser rundt de to du har lyst til å OR'e mot hverandre, ellers har du masse kriterier, eller den siste adressen, altså at de resterende kriteriende ikke matcher mot den siste addressen Lenke til kommentar
WiRRE Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 Finnes det noen spørring som kan gi meg avg resultat i flere "tidsperioder" i samme spørringa? (Jeg skal hente ut gjennomsnitlig tempratur i 15 minutter som er lest inn hvert minutt, altså snittet av disse 15 minuttene, slik at jeg kan f.eks få ut 4 rader som da blir det samme som 1 time,) slik at jeg slipper å loope igjennom denne spørringa her 96 ganger for ett døgn?! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 21. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 Du kan bruke en funksjon for å trekke ut mindre tidsenheter fra timestamp feltet, som du så bruker i group by delen av spørringen. Lenke til kommentar
WiRRE Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 Du kan bruke en funksjon for å trekke ut mindre tidsenheter fra timestamp feltet, som du så bruker i group by delen av spørringen. Du har ikke ett eksempel her vel? Eller ett forslag til hva jeg skal google på! Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 21. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2009 http://www.google.no/search?hl=no&q=mysql+date+function Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå