Gå til innhold

Problemer med lading av kontrollere på PS3


nordemoniac

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en 3 måneder gammel PS3, med DS3 og SixAxis kontrollere.

 

Har jo bare 2 USB-porter, så har en 4 ports USB-hub tilkoblet.

 

Denne USB-huben har PSeye tilkoblet, og PS3 sin andre USB-port brukes til mus og tastatur.

 

 

Disse tre som nå er tilgjengelige på hub'en, de virker absolutt ikke som de skal. Jeg har hatt masse styr med å finne ledninger som funket mot USB-huben slik at kameraet fungerer. Men nå fungerer alt dit.

 

Problemet nå er at jeg ikke får til å lade kontrolleren hele tiden. Når jeg kobler direkte til PS3, pleier det å gå ok, men ellers når jeg kobler via USB-hub, så er det litt problemer. Noen ganger fungerer alt perfekt, og jeg kan spille samtidig som jeg lader. Men f.eks. i GT5, når jeg spilte, så tok den over styringen og fortsatte rett fram, helt til alt plutselig virket igjen.

 

Når jeg da koblet til PS3 direkte, med en 3meter lang kabel "beregnet" for PS3, så fungerte alt helt perfekt. Til jeg prøvde GTA IV og dissestativ-glitchen.

 

Hver gang bilen fløy veggimellom, og kontrollen ristet masse, så sto det "reconnect controller."

 

Kan det være at USB-portene på PS3 er defekte? Selv om de fungerer fint med tastatur/mus, PSeye via USB-hub, og USB-HDD direkte tilkoblet...

 

Eller har jeg bare hatt uflaks med ledningene?

 

Må sies at den 3m lange ledningen er rimelig tynn, så kan jo kanskje være at den ikke klarer å sende signaler helt riktig.

 

 

Håper noen gidder å lese gjennom mitt lange innlegg, og komme med innspill;)

 

 

 

 

Sum-up:

 

PS3 - > Logitech IR-sender mot tastatur/mus

PS3 - > USB-HUB -> PSeye

 

Dette funker fint.

 

Kontroller fungerer stort sett bare med den originale kabelen fra PS (2meter), og kun direkte til PS3, eller en PC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge mus/tastatur fungerer normalt og du får ladet kontrollerene når de er koblet direkte til PS3´en tviler jeg på at det er USB-portene som er problemet.

 

Hva slags USB-hub har du? Har den egen strømforsyning eller suger den strøm over USB-tilkoblingen?

 

Ellers har jeg desverre ikke noe særlig erfaring med problemet ditt, jeg har 4 kontrollere og spiller bare en gang i blant multiplayer, så jeg lader kontrollerene med medfølgende kabel koblet direkte til PS3´en.

Lenke til kommentar

Det er det... Jeg er enig. Eye suger opptil 500mAh, og tastatur-receiver bruker maks 100mAh..

 

Men, når jeg kobler tastatur via hub, så virker ikke tastatur. Dvs. den fungerer i 1-2 min maks, også må jeg reconnecte får å få det til å fungere.

 

Er 4 port uten strøm ja. Men har prøvd å fjerne kamera, og rett og slett kun kjøre lading via USB-hub'en.

 

Så tastatur må være tilkoblet direkte.

 

Virker veldig ulogisk, men det er nå slik :p

Lenke til kommentar

Tynne og lange USB-kabler mister mye av strømmen. Jeg har en ekstern 2.5" disk som bare virket med den korte tykke kabelen som fulgte med. Jeg kjøpte et par slike kabler fra DealExtreme, det er en USB-kabel som trekker strøm fra to porter. Da virket den disken fint. Mulig man kunne koble til en slik til hub'en for å få 1000mA på deling istedetfor bare 500.

Endret av asdfteam
Lenke til kommentar
Tynne og lange USB-kabler mister mye av strømmen. Jeg har en ekstern 2.5" disk som bare virket med den korte tykke kabelen som fulgte med. Jeg kjøpte et par slike kabler fra DealExtreme, det er en USB-kabel som trekker strøm fra to porter. Da virket den disken fint. Mulig man kunne koble til en slik til hub'en for å få 1000mA på deling istedetfor bare 500.

Det kan funke, men bare tastatur og webcam trekker jo over 500 mA og ladingen av hver kontroller er på 300mA.

Har du itillegg andre enheter koblet til som også trekker sitt så kan det fort bli mye (og det kan overstige litt på hver enhet). Selv om at matten sier at det skulle funke så anbefaler jeg å kjøpe en USB hub med strømforsyning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...