Gå til innhold

Hvordan sende Plasma? Posten eller "Linjegods"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil tro linjegods vet mer om hvordan frakte tv riktig. tven SKAL stå riktig vei. Hvis du ser den kommer feil til deg så be de om å skrive det på fraktseddelen. Tven kan gå i stykker ved feil fraktmetode.

 

Er tven på siden kan phosporen forflytte seg

ligger tven kan panelet sprekke og phosporet ødlagdt

 

Jepp, sjølv om det skal litt til før det skjer. Tipper at faren er større desto større skjermen er.

Men pakken er jo godt merka, så en burde vel greie å frakte den riktig.

Lenke til kommentar
,nei? har ikke snakket om lcd da:P eller sakt det gjelder alle flatskjermer

 

Nei vet det. Sa det bare sånn at andre som leser tråden ikke misforstår og tror at det gjelder LCD også.

 

Til trådstarter:

Vil tro både posten og linjegods vet hvordan man skal sende ting, står jo klart og tydlig på pakken "do not lay flat"

Gjorde i hvertfall det på mamma sin tv når den kom, det er en plasma.

Lenke til kommentar

Syns du motseier deg sjølv litt, Chriso89. Men samma det.

Snakka med Komplett i dag, og dei hadde ikkje hatt noko problemer med å sende plasma-tv med posten. Så det er vel hipp som happ kva en velger. Så om det er en stor ulempe å hente TVen sjølv, bruk et alternativ kor du får levert TVen på døra.

 

Får en vite på forhand når(dag og klokkeslett) dei leverer Tven til deg(på døra)?

Lenke til kommentar
Da schrenker kom med min til jobben kon den på høykant:O ble sendt rett tilbake til panasonic

og:

Står flatt, men da lcd fraktes mest er det ikke alltid de leser det på esken og frakter de som lcd. Schrenker viste ikke om at plasmatvene ikke skulle ligge eller noe

 

Trengs det litt rydding i begrepene her?

 

Flat-TV-er skal da fraktes på høykant, og ikke liggende flatt, som C på bildet. På høykant kan riktignok oppfattes på to måter, A og B på bildet. A er riktig, TV-en skal fraktes og lagres i samme posisjon som den skal stå når den brukes.

 

post-140319-1232549401_thumb.jpg

 

Dette gjelder både LCD og plasma, men det er aller viktigst for plasma med glassplate i fronten som kan sprekke. Jo større skjerm, jo viktigere er det at den transporteres stående.

 

TV-esker er da merket slik at man (også Schenker) lett ser hvilken vei som er riktig?

Lenke til kommentar

Har snakket med panasonic og lest bruksanvisningen nøye. de sier at den skal fraktes som A (se bildet ovenfor) B går ikke. Da går det som transportskade ifølge panasonic. Min 37" kom inn på høykant (figur B på bildet over) Jeg ringte panasonic og de sa den sku da sendes tilbake.

 

Vet jeg repeterer det over men bare sier det panasonic forhandler sa meg

Lenke til kommentar
Med komplett sin hjem-på-kvelden levering får du en sms noen timer før de leverer, av typen "Pakken er lastet på bil og blir kjørt ut mellom 17 og 21 idag".

 

Kva skjer om en ikkje er heime den aktuelle datoen? Leverer dei neste virkedag isteden?

 

Du må da ringe for en ny avtale da det ikke er noe automatikk for dette..

Lenke til kommentar

LCD-skjermar kan transporterast horisontalt, men om du kan, transporter den alltid ståande. Det er vekt og liten plass i ein LCD-skjerm og, men om du køyrer fint utan for mykje humpar går det vanlegvis heilt fint. Ein plasma bør ein aldri transportere horisontalt. Du kan sjølvsagt gjere det og være veldig forsiktig med humpar, men det er på eigen risiko.

 

Om du ikkje er heime så rynger du dei og avtaler tidspunkt før dei eventuelt laster opp bilen. Eg antar det er DHL som leverer, dei vil uansett ikkje levere noko utan avtale. Du får beskjed når pakken er kome til nærmaste lager og blir bedt om å avtale levering.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...