Gå til innhold

[Løst] DNB Nor - en risikabel bank å ha penger i?


Anbefalte innlegg

Jeg har konto hos DNB Nor, og jeg begynner å lure på om det er så lurt å ha pengene mine i den banken..

 

Med tanke på det de må betale 150 000 kunder pga bedrageri, så lurer jeg på om jeg faktisk skal bytte bank..?

 

Jeg ser ingen som skrive noe om dette, men har dere noen tanker rundt det som skjer med DNB Nor om dagen? Er det trygt å ha pengene mine der, eller skal jeg bytte bank?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DnbNOR er helt 100% sikker. Den har betydelig statlig eierskap, og er godt innenfor statens interessesfære. Hvis du tviler på statens vilje til å sikre DnBNOR's soliditet så er det bare å se på hva staten faktisk gjorde nå for noen måneder siden da DnBNOR opplevde fundingproblemer - det ble lansert en gigantisk redningspakke som primært var rettet inn mot DnBNOR.

 

Dersom det verste skulle skje og DnBNOR får soliditetsproblemer, så vil det bli gjennomført en rettet emisjon mot staten. Det er absolutt ingen begrensninger for hvor langt staten vil strekke seg i å tilføre nok kapital.

Lenke til kommentar
DnbNOR er helt 100% sikker. Den har betydelig statlig eierskap, og er godt innenfor statens interessesfære. Hvis du tviler på statens vilje til å sikre DnBNOR's soliditet så er det bare å se på hva staten faktisk gjorde nå for noen måneder siden da DnBNOR opplevde fundingproblemer - det ble lansert en gigantisk redningspakke som primært var rettet inn mot DnBNOR.

 

Dersom det verste skulle skje og DnBNOR får soliditetsproblemer, så vil det bli gjennomført en rettet emisjon mot staten. Det er absolutt ingen begrensninger for hvor langt staten vil strekke seg i å tilføre nok kapital.

Ok. Da føler jeg meg litt tryggere på at pengene mine er i gode hender. :)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om DNBNOR er verre enn andre banker. Imidlertid kan du risikere at pengene dine låser seg for en lang periode hvis DNBNOR får problemer. Og DNBNOR er faktisk i hardt vær for tiden.

 

Det var faktisk hva som skjedde med kundene av de islandske bankene.

 

Jeg anbefaler deg å spre oengene på 3 banker, hvorav en godt kan være DNBNOR. Det er usansynlig at 3 banker får de samme typer problemer på akkurat samme tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...