Gå til innhold

Hvordan kan Gud være tre og èn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg sa så står det begge deler i Koranen, og den blir brukt forskjellig på forskjellige steder.

 

Når vi kommer tilbake til treenigheten, så ser jeg nå at den treenigheten som blir kritisert i Koranen også kan være tilbedelse av Jesus og Maria heller enn Jesus og den Hellige Ånd.

Lenke til kommentar

 

Som jeg sa så står det begge deler i Koranen, og den blir brukt forskjellig på forskjellige steder.

 

Når vi kommer tilbake til treenigheten, så ser jeg nå at den treenigheten som blir kritisert i Koranen også kan være tilbedelse av Jesus og Maria heller enn Jesus og den Hellige Ånd.

 

 

Kom over noen vers i koranen. Surah 8:12, 9:5, 9:29. Jeg har lest at mange oversettelser av koranen til vestlige språk legger til "formildende" ord som " ved tilfelle krig så er ditt og datt tillatt..Mens det i orginalversjonen ikke var knyttet betingelser til vold mot vantro.

 

Disse versene jeg refererer til i Koranen er å finne på islam.no. -korandatabasen. Til tross for vestlig oversettelse formidler de tydelig et voldelig budskap om drap og straff av mennesker som ikke tror.

Lenke til kommentar

Hvis det fintes en gud så har han null problemer med å være tre men samtidig bare en. En gud kan gjøre allt, og det må ikke være logisk. Han kunne godt gjort om hvordan matematikken fungerer slik at allt ble helt anderledes. Han kunne gjort det slik at 1 = 12 og at vi alle forsto att det var logisk og at det faktisk var logiskt.

 

 

Tenk om gud bare består av små partikler og når de sammarbeider i netverk slik som hjernen vår så kan de gjøre avanserte ting. Dermed kan han fint splite seg opp i tre klynger men samtidig være en siden han lett kan spleise seg sammen igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...