Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mengder med absurde problemer!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Okei, jeg er ikke noen nybegynner når det kommer til håndtering av pc-problemer men i det siste har pcen min vist flere problemer enn jeg vet hvor jeg skal gjøre av og nå er det strengt tatt nok.

Jeg husker ikke alt, men dette er hva jeg husker.

Innimellom kommer det en feilmelding opp om at en "user32.dll" fil eller lignende ikke fungerer.

Innimellom kommer det opp en feilmelding om at chrome oppdateringer ikke funker. (har avinnstallert chrome for lenge siden).

Om jeg prøver å gå inn på nettbanken i firefox så får jeg opp en errorbeskjed om at det allerede er en javamotor som kjører. Denne feilmeldingen kommer opp to ganger.

Og nå har jeg fått nok. Restartet maskinen i dag og når jeg slår på maskinen så har Firefox reinnstallert seg selv. Den har slettet alle cookies, alle bookmarks, alle historie og alle plugins. HELT AV SEG SELV.

Jeg begynner å bli fryktelig frustrert og skjønner ikke bæret. Jeg kjører Avira antivrius, spybot s&d, adaware og ccleaner med jevne mellomrom. Maskinen er en rimelig gjennomsnittlig maskin med TinyXP rev 09 innstallert. Aldri hatt slike problemer før.

kan noen være så snill å fortelle meg hva som foregår for noe? Er ille nok at jeg når har mistet alt av bookmarks ser det ut til om ikke noe mer skal gå galt.

edit: skype extension for firefox og en Ask toolbar har innstallert seg selv i firefoxen autoamatisk. Når jeg startet firefoxen ble jeg spurt om jeg ville importere bookmarks fra IE til den akkurat som om den ble innstallert for første gang.

edit2: Okey, dette blir bare merkeligere og merkeligere. Skulle starte et kalbringeringsverktøy for skjermen min og pcen fryste helt. Det har den aldri gjort før. Restartet og nå har alle bookmarkene og pluginnene kommet tilbake til firefoxen. Skjønner ikke hvor de var fordi firefox mappa var helt helt renska for bookmarksene og for pluginfilene sist jeg sjekka.

Endret av Pivotal
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville begynt med en skikkelig grundig virus og malware sjekk,

gjerne etter å ha koblet HD'n til en maskin som er fullt oppdatert og godt beskyttet - da har ulumskhetene ikke sjanse til å starte opp.

Skrevet

Same her, du er oppe og køyrer normalt 2 timer etter formateringa, medan du kan slite med virus i evig mange timar før du blir kvitt siste skurk, om du i det heile tatt blir det.

Skrevet

Har ikke så mye ekstra å bidra med i dette tilfellet, men støtter det de andre sier. Det er nok det som vi føre til minst arbeid i lengden. Fantastisk overskrift forresten.

Skrevet

Athelas: Ja, vet at overskrifter skal være fine og dekkende, men jeg kom ikke på noe mer fornuftig å skrive. Så mange problemer på en gang som jeg ikke vet hva skyldes har jeg aldri opplevd før.

Men ja, om jeg ikke får ting fikset med litt mer virusscanning og slikt så får jeg vel bare formatere. Hadde uansett tenkt å prøve ut Windows 7. Bare så jævla mye stress med å fikse med savegames til spill, osv... jaja...

Skrevet
Athelas: Ja, vet at overskrifter skal være fine og dekkende, men jeg kom ikke på noe mer fornuftig å skrive. Så mange problemer på en gang som jeg ikke vet hva skyldes har jeg aldri opplevd før.

Heh. Du tror jeg var ironisk. Jeg var faktisk helt seriøs. Jeg humret godt da jeg leste den. Vet hvordan det føles når man blir så frustert at man ikke helt vet hva man skal skrive. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...