Gå til innhold

Danvik FHS - veldig kristent?


Anbefalte innlegg

Har søkt meg inn på Danvik folkehøyskole, men så først nå at de har "kristent verdigrunnlag".

Lurer på om det preger skolen veldig? Noen som har erfaringer med skolen? De skriver at de har "et kristent tilbud", men hvis det i bunn og grunn er en kristen skole, er jeg redd det blir mye obligatorisk jesus-greier jeg er nødt til å høre meg igjennom.

 

Er ikke veldig gira på å få en religion jeg ikke tror på dytta ned i halsen.

 

Takk for svar.

 

www.danvikfhs.no

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Har søkt meg inn på Danvik folkehøyskole, men så først nå at de har "kristent verdigrunnlag".

Lurer på om det preger skolen veldig? Noen som har erfaringer med skolen? De skriver at de har "et kristent tilbud", men hvis det i bunn og grunn er en kristen skole, er jeg redd det blir mye obligatorisk jesus-greier jeg er nødt til å høre meg igjennom.

 

Er ikke veldig gira på å få en religion jeg ikke tror på dytta ned i halsen.

 

Takk for svar.

 

www.danvikfhs.no

 

Kanskje litt sent men...

 

 

Har selv kommet inn på Danvik, på TV-linja, og har forhørt meg en del om hvor kristen skolen er, da jeg nok har samme livssyn som deg.

 

Det er en morgensamling hver morgen der det blir snakket litt om etikk og moral i forbindelse med media og kommunikasjon, altså ikke noe direkte kristent budskap (selv om det nok er det som er baktanken). Ellers så har de frivillige samlinger der det snakkes mer om kristendommen. Lærerne som jobber der er nok der mest på grunn av sin kompetanse, og ikke pga livssyn. Personlig synes jeg faget er såpass spennende, at LITT jesus skal jeg tåle dersom det må til. Jeg kommer uansett ikke til å bli påvirket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...