Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen fryser seg!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg bestilte en pakkeløsning:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323786

+

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312372

Jeg skulle innstlaere Windows Vista Ultimate 64bit.

Og midt under innstalasjonen fryser alt seg og jeg må quit'e og starte på nytt. Jeg får innstalert til slutt men PCen fortsetter og fryse seg. Alt fra det har gått 3min til flere timer. Og når den har fryst seg slår jeg den av ved å holde inne boot knappen. Så slår den seg på igjen, og så kan den slå seg av igjen innen et par sekunder, så på igjen.. Sånn kan den holde på et par ganger.

Jeg har rapportert dette problemet før og dere nevnte jeg skulle sjekke rammen, det gjorde jeg. Satt i en og en brikke, kun et enkelt sett osv. Og til slutt prøvde jeg helt ny ram, den fryser seg likevell. Hva er galt? Jeg har prøvd å flashe bios, jeg har prøvd MEMtest, men under testen fryser den seg. Men det er tydligvis ikke rammen det er noe galt med i med at jeg har satt i helt ny RAM.

Hjelp meg, så det er kjedelig at det fryser seg osv.

Fredrik

Endret av hellemyrfredrik
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke at dette trenger å ha noe å si, men har meget dårlig erfaring med NorthQ, som jeg registrerer leverer strømforsyningen din. Dette er kjent for å være en veldig varierende merke på kvalitet. Men jeg må jo spørre standard spørsmålet: Har du gått over alle kabler og sjekket at de er koblet riktig?

Hvis det er strømforsyningen så kan dette stemme godt med at maskinen til stadighet fryser.

Skrevet

Høres ut som om du har et Harddisk problem...

Leste nettopp om noen som har samme problemet. De mente at det kunne være feil mellom PSU og hovedkort. Sjekk hva som er voltforbruket på hver enkelt komponent i maskinen, inkl hovedkortet. Så går du inn i BIOS og sjekker om disse er korekt med hver enkelt spesifikasjon. Hvis ikke prøver du å forandre det ned til hva det nå enn skal være.

Prøv også å laste ned drivere til BIOS, hovedkort, HDD, skjermkort osv....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...