Gå til innhold

Ny xbox, kobla til PC-skjerm via HDMI=ingen lyd?


Alliha

Anbefalte innlegg

Okey, det har seg sånn at eg kjøpte meg ny xbox 360 igår, og satte den opp idag.

Eg kobla den til min BenQ g2400w(g? husker ikkje slutten av navnet :p ), denne har innebygde høgtalarar, så eg tenkte det skulle gå greit å koble til med HDMI som og sender lyd.

Men sånn var det ikkje, nå er det ingen lyd, bare video som vises.

etter litt googling fant eg ut at det gjekk an å ta vekk hdd mens xbox-en var av og starte opp. Og etter eg hadde boota, sette i hdd-en, dette ville føre til at den blei reseta og nå skulle alt ha virka. Men nei.

Andre sa ein kunne slå av TV/skjerm og så skru på xbox-en osv. osv.

men ingenting virka.

Mens eg leste såg eg nokon som skyldte detta på NXE, så tenkte eg at det var kanskje det som allerede låg på maskina, og at ein oppdatering ville fikse det.

Der trudde eg feil... eg oppdaterte til NXE.

nokon som har liknande problem, eller ein idè om kva som kan var gale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, den skal støtte lyd ja, men virker ikke som det akkurat et noe godt alternativ?

 

Høyttalere

 

Integrerte høyttalere er aldri høydepunktet i en test. I dette tilfellet regner vi med at høyttalerne skal akkompagnere HDMI-inngangen, noe de absolutt ikke er i stand til. Vi kan ikke komme på en eneste HDMI-kilde som har gjort seg fortjent til så flat lyd som disse høyttalerne av uspesifisert effekt presterer.

 

Når det er sagt duger de helt greit til å varsle om ny e-post og andre typiske kontorlyder, så vi skal ikke avspise de helt. HDMI i stedet for DVI + lyd er en kabel mindre, og det er jo i alle fall litt positivt.

Kilde: TEST: Benq G2400W (hw.no)

Lenke til kommentar

Til trådstarter: Etter den nye oppdateringen som kom i høst/vinter, så skjedde det noe som "ødelagte" lyden for BenQ skjermbrukere( sikkert andre også). Det skjedde med meg også, og jeg har samme skjerm som deg. For å få lyd, må du ikke være innpå HDMI delen av skjermen når du starter xboxen. den må være på DVI eller annet. Det jeg gjør for å få lyd, er å starte xboxen mens jeg er innpå DVI(pcen er koblet til den inngangen), og venter til xboxen er ferdig loadet (venter i 2-4min). Da kan jeg skifte til HDMI. Dette må gjøres hver gang xboxen skal slåes på.

Lenke til kommentar
Hmm, den skal støtte lyd ja, men virker ikke som det akkurat et noe godt alternativ?

 

desverre einaste alternativ.. Pc-høgtalarane kan eg ikkje kobla til.

(creative Gigaworks progamer g500)

 

Til trådstarter: Etter den nye oppdateringen som kom i høst/vinter, så skjedde det noe som "ødelagte" lyden for BenQ skjermbrukere( sikkert andre også). Det skjedde med meg også, og jeg har samme skjerm som deg. For å få lyd, må du ikke være innpå HDMI delen av skjermen når du starter xboxen. den må være på DVI eller annet. Det jeg gjør for å få lyd, er å starte xboxen mens jeg er innpå DVI(pcen er koblet til den inngangen), og venter til xboxen er ferdig loadet (venter i 2-4min). Da kan jeg skifte til HDMI. Dette må gjøres hver gang xboxen skal slåes på.

dette gjekk desverre heller ikkje :(

Lenke til kommentar
Hmm, den skal støtte lyd ja, men virker ikke som det akkurat et noe godt alternativ?

 

desverre einaste alternativ.. Pc-høgtalarane kan eg ikkje kobla til.

(creative Gigaworks progamer g500)

 

Til trådstarter: Etter den nye oppdateringen som kom i høst/vinter, så skjedde det noe som "ødelagte" lyden for BenQ skjermbrukere( sikkert andre også). Det skjedde med meg også, og jeg har samme skjerm som deg. For å få lyd, må du ikke være innpå HDMI delen av skjermen når du starter xboxen. den må være på DVI eller annet. Det jeg gjør for å få lyd, er å starte xboxen mens jeg er innpå DVI(pcen er koblet til den inngangen), og venter til xboxen er ferdig loadet (venter i 2-4min). Da kan jeg skifte til HDMI. Dette må gjøres hver gang xboxen skal slåes på.

dette gjekk desverre heller ikkje :(

Hmm... Gjorde du riktig? Du har lyden ut fra skjermen sant? og var innpå DVI (fra skjermen) og ventet en stund før du trykket deg inn på HDMI?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...