Gå til innhold

Ny gamingmus: G9 eller Roccat Kone?


Anbefalte innlegg

Hall'aisen!

 

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en ny gaming mus til bruk på (ingen ringere enn :p ) PC'en!

Har sett litt på både Logitech G9 og G5. Begge ganske forskjellige fra hverandre, men egentlig ikke så store forskjeller. Tingen er at jeg spiller forsåvidt lite spill, men spiller fortsatt ganske mye. Ute etter at musen skal være kjapp og nøyaktig og være ergonomisk da jeg sitter ganske mye på nettet og alt annet dilldall.

 

Det jeg liker med G9'en (som jeg ikke finner på G5, men er ikke sikker på om det er der) er at jeg kan legge inn små vekter for å på en måte "justere" dpi'en (grovt sett og ikke bokstavlig) samt hvor fort den skal bevege seg over matta. Noen som har erfaringer på denne?

 

Har også et gavekort på 500 hos elkjøp (eller snart i alle fall) så om den befinner seg her er det fint og da gjør det heller ingen ting om den koster opp til 900 som jeg vet at G9'en gjør (den koster da 600 på nettet, men det er da så...)

 

 

takker for innspill og erfaringer! :thumbup::grin:

Endret av CP-Monkey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sette inn vekter i g5'en, er en sak du putter vekter i og skyver den på plass på undersiden (hørtes kanskje litt dumt ut :p), ikke at dette har noe med dpi å gjøre :roll: ... Nå veit jeg ingenting om g9'en men har 2 stk. g5 selv, og jeg er knallfornøyd med dem. (derfor jeg kjøpte enda en da jeg fikk laptop)

 

men som sagt veit jeg ikke noe om g9'en, men er sikkert en grunn til at den er så mye dyrere

Lenke til kommentar

Fredrikern: Det der er drømmemusa ja! :grin: Har hørt mye bra om den! Tingen er bare det at det gjerne skulle vært på elkjøp siden jeg har et gavekort der. Er sikkert ikke noe problem å selge det videre, men det hadde gjort det litt enklere. HEY! Kom på en idé!!! Er det ikke slik at man kan snakke med folka på slike butikker å "requeste" den musa for eksemepel? Det er i allefall sånn med varer de egentlig ikke har tenkt til å ta inn igjen, men de kjøper et par stykker om kunden spør om det. Det hadde vært en mulighet!!!:p

Lenke til kommentar

Har G9 selv, den er ufattelig digg! Anbefales!

Den kommer med 8 vekter på 4 og 7 gram, tar litt tid å få inn vektene da, må liksom ta av dekselet, så er ikke sånn at man kan være rask å bytte vekter mitt i en match liksom, vet ikke om det er det samme med G5 da. Du får også med 2 forskjellige deksler, et "glatt" og mer smooth deksel og et litt hardere som visstnok skal få vekk svette i hånden, det harde er best! :thumbup:

Du kan også velge 3 forskjellige hastigheter på musa som funker veldig bra. Og du kan velge mellom forskjellige makroer eller no sånt, har egentlig ikke fått så mye bruk for det, har bare på gaming makroen, men det er fancy da :D

Så er den ganske stygg da. Men jeg mener du bør gå for den!

Lenke til kommentar

Ja jeg er enig ETB. Jeg leste testen av den selv om den er noen måneder gammel var den fortsatt interesant. Uansett var det dumt av HW å bruke en 9-åring som testkanin. De fleste spillerne (13 og oppover) har hender som er nesten fult utvokst og i voksen størrelse. Derfor burde en 16-åring ha utført den. Men dette er ikke en tråd for å diskutere artikler. Jeg likte det jeg har hørt om G9, jeg vet at de har den på Elkjøp, men jeg tror den koster 900 (HIKST! 300 mer enn på nettet). Skal først forhøre meg om de kan ta inn Roccat. Heller nok *litt* mer mot den foreløpig.

Hvordan er foresten ergonomien på disse to?

Lenke til kommentar

Hos pappa har broren min en G9, jeg synes den er rimelig ubehagelig, G5 ligger mye bedre i hånda, selv om jeg synes også denne er en smule lav. Har lyst til å ta en titt på Diamondbacken selv, den er jo også meget rimelig.

 

Roccat Kone ser sinnsykt kul ut, men har funnet ut at jeg er nødt til å prøve slike ting først.

Endret av xBoffen
Lenke til kommentar

Jeg har G9 og er meget fornøyd.

 

Når jeg kjøpte G9 så var det enten G9 eller G5 jeg ville ha. Angrer ikke et sekund, G9 er den beste musa jeg har hatt.

Jeg valgte G9 mye pga jeg fikk en veldig god pris. Rett over 300 men det var fordi jeg er ansatt et sted vi selger den :)

Lenke til kommentar

Eg har hatt både G9 og G5 og må si at det er ein god del forskjell mellom dei.

 

 

G5 er vel den datamusen eg likte best angånde vekt, glir godt, reagere godt og må ikkje presse tung for at knappane skal reagere

 

G9 for min del var mindre men ikkje heilt den javne vekten, vekten er meir konsentrert på ein negativ måte som gjer den litt mindre brukane til kjappe bevegelser og glir ikkje like lett over musematta.

 

G9 har også nokon veldige gode fordeler fra G5 som scrollen som er mye bedre kontroll på en G5 tilleg er knappane litt bedre med formen på datamusen som G5 bommet litt på men ellers er Begge datamusene knall bra

 

Eg kjøpte meg G9 fordi G5 blei desverre øydelagt og merket god forskjell mellom dei, Men eg betale ikkje får ein ny G5 når G9 ligg veldig godt men desverre litt etter men ikkje den største forskjellen.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lurer på dette selv. Roccat Kone ser jo sinnsykt kul ut, mens jeg av en eller annen grunn også har falt for utseendet til G9. PC'en jeg skal bruke musa til er en bærbar. Derfor er jeg avhengig av at musa fungerer på "dårlige" underlag som sofa, bord, lår osv. Noen som har Kone eller G9 og kan si om dette går greit, eller om jeg må ha musematte for at det hele tatt skal gå an å bruke den?

Endret av D'Amico
Lenke til kommentar
Lurer på dette selv. Roccat Kone ser jo sinnsykt kul ut, mens jeg av en eller annen grunn også har falt for utseendet til G9. PC'en jeg skal bruke musa til er en bærbar. Derfor er jeg avhengig av at musa fungerer på "dårlige" underlag som sofa, bord, lår osv. Noen som har Kone eller G9 og kan si om dette går greit, eller om jeg må ha musematte for at det hele tatt skal gå an å bruke den?

 

Jeg fikk en Roccat Kone her om dagen og kan ihvertfall si den er helt fantastisk. Det er ikke noe problem å bruke den på låret eller på bordet, med mindre det er glassbor, som gjør musa helt ubrukelig i følge testen. men det er jo alltids svart underlag som generelt er det beste på lasermuser :) Har brukt G5 før, men den suger i forhold til Kona. Merket at den var bedre å spille med med en gang jeg prøvde, trengte ikke å vende meg til den engang før den var bedre enn G5'en :D Og på et n00b-Lan, er det jo veldig lett å bli stempla som überpro, bare å trikse litt med de zupertøffe programerbare lysene :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...