Gå til innhold

Oppgradering av pc, 8800GT SLI?


Anbefalte innlegg

Hei folkens

 

Eit par av venane mine har kjøpt seg ny pc og kjem derfor til å liggje eit stykke bak dei i "teknoligiens verd" med min knapt 1 års gamle sjølvbygde pc. Vurderar derfor å oppgradere pcen litt for å hengje med.

 

Har eit Asus 8800gt 512mb på eit P5N-E SLI hovudkort og lurar på kva eg bør kjøpe for å få mest mogleg ytelse for minst mogleg pengar. Bør eg kjøpe eit nytt 8800gt kort og køyre i SLI eller bør eg kjøpe eit heilt nytt kort av ein annan produsent?

 

Skal i tilegg oppgradere rammen min frå 2 til 4 gb OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400

 

Køyrer Windows 7 beta

 

Hjarteleg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du får tak i et billig 8800gt til, så kan det være en ganske bra løsning, men ikke alle spill som har støtte for Sli, og da vil du bare ha et kort som vanlig, ville kankje anbefalt deg å kjøpe et Ati Hd 4850 eller Ati Hd 4870 eller et gtx 260.

 

hmm.. takkar for svar. Men kva av dagens spel har ikkje SLI støtte eigentleg?

Endret av -TB-Raiden
Lenke til kommentar

Hvor mye må du betale for det andre 8800gt kortet?

 

De fleste nyere spill skal ha støtte for Sli gaming, men eldre spill kan ha mangel på dette, spesielt spill som binder seg til Cpuen og om man spiller på lave oppløsninger som 1024x786, men kan hende Sli kraften setter i gang om man øker oppløsningene og skrur på antialiasing

 

Fra Slizone faq under "Why don't all games see performance increases?"

 

Pluss at du bør tenke på størmforbruke 2x 8800gt trenger, kikka litt på slizone.com og så ut som 2x8800gt trenger 650w +/- men kan jo godt hende at din 600w holder.

 

du kan jo også kjøpe et GTX 260 eller et 9800gtx+ og sette ditt gammle 8800gt kort som PhysX kort.

Endret av super_1990
Lenke til kommentar

Hehe, høres bra ut.

 

Alt som man kjøper brukt er jo en risiko, er jo altid noen som svindler. Men du kan ikke gjøre noe mer enn å bruke magefølelsen, virker person litt suspekt så ikke kjøp hos han.

Vis du får et defekt kort så kan du prøve og klage til han du kjøpte det fra, men prøv å få med kvittering så kan du ta det med butikken vis personen du kjøper det fra slutter å svare.

Lenke til kommentar
Hehe, høres bra ut.

 

Alt som man kjøper brukt er jo en risiko, er jo altid noen som svindler. Men du kan ikke gjøre noe mer enn å bruke magefølelsen, virker person litt suspekt så ikke kjøp hos han.

Vis du får et defekt kort så kan du prøve og klage til han du kjøpte det fra, men prøv å få med kvittering så kan du ta det med butikken vis personen du kjøper det fra slutter å svare.

 

Ok tommy, skal være litt på vakt. Takk for hjelpa. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...