Gå til innhold

Spm. ang. bytte av utdanning + Universitet.


sm0

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg er 19 år, studerer for tiden ved Universitetet i Agder.

 

Jeg går for øyeblikket på en bachelor-grad (2. semester, år 1). Men, neste høst (-09), skal jeg bytte både utdanning og skole.

 

Det jeg lurer på da, er:

- Må jeg "slutte" på noen formell måte ved mitt nåværende Universitet? (Skal fullføre dette semestere der, hvis det ikke kom klart nok frem ;) ) Jeg tenkte som så at det kanskje er så enkelt som å IKKE betale semester avgift neste semester (høsten 09) ved Universitetet i Agder, slik at jeg da ikke blir meldt opp til eksamen og "ikke går der" lengre. Rett på meg hvis jeg tar feil, please, lurer på dette :)

 

- Også, jeg lurere på om jeg må gjøre noe "spesielt" når det gjelder søkingen til det neste Universitetet og den nye utdanningen - med tanke på studiepoeng jeg har oppbygget meg gjennom dette året, samt alderspoeng ( får 2 alderspoeng, siden jeg blir 20 i løpet av søkeåret). Er det så enkelt som å legge ved karakterutskrifter fra beståtte eksamener ved Universitetet, sammen med vitnemålet fra VGS når jeg søker?

 

Pewh, håper dere klarer å forstå den knotete formuleringen min, litt vanskelig å få uttrykt det jeg prøver å si :p

All hjelp verdsettes! :D

 

Kan forøvrig spørre mens jeg er er:

Jeg skal studere sosiologi. Noen som har erfaring med det? Er studenter / jobber ? :)

 

På forhånd takk!

Mvh Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...