Gå til innhold

Boss BR-600 - Card read error


Kenny Bones

Anbefalte innlegg

Hei, har en Boss BR-600 opptaker som jeg kjøpte for litt over ett år siden. Denne har fungert fint og jeg har 4 identiske TwinMOS Ultra-X 1 GB minnekort som jeg vet alle har fungert.

Men i dag når jeg slo den på så bootet den normalt og mens den leser kortet så sier den "Unformatted!".

Drit, tenkte jeg. Nå har jeg mistet alle opptakene mine. Men skit au, sånt kan skje. Så jeg tenkte ikke over det særlig mer. Men så prøvde jeg et av de andre kortene mine nå netopp og det samme skjer der!

Sjekket i manualen og det står at jeg først skal prøve å slå av opptakeren, sette i kortet på riktig måte, boote opp igjen. Nada nix. Solution 2 var å gå i menyen og velge "Initialize Card" for å reformatere det.

 

Da får jeg feilmeldingen "Card Read Error". Det som er så merkelig er at dette skjer med alle fire kortene.

Jeg tviler sterkt på at alle fire kortene plutselig skal slutte å fungere sånn uten videre, og er overbevist om at opptakeren har tørna eller noe sånt. Jeg har forøvrig ikke prøvd å lese av kortene i en kortleser koblet til PCen, men jeg skal sjekke i morgen på jobb.

Har allerede sendt mail til Roland om det, så jeg får håpe jeg får reparert eller byttet den.

Men det kjipeste er at jeg skulle utover "på landet" og spille inn og gjøre ferdig en drøss med låter i helga.

Og da skjer selvfølgelig dette her! Typiske greier..

 

Noen som har en formening om hva som kan være feil? Opptakeren eller tilfeldigvis alle de fire kortene? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan gikk det?

Fikk du sjekket kortene på en PC?

 

Har ikke opplevd noe lignende på min BR-600 med et Kingston kort.

Mulig det ikke har så mye å si, men prøv med friske batterier, evt. sjekk strømadapteret.

 

Håper du får det fikset! (Krysser fingre) :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei igjen! :) Jeg har ikke fått sjekket kortene på PC via card reader. Men jeg koblet opptakeren til PCen via USB og da dukker den opp som vanlig. Men når jeg prøver å lese kortene via opptakeren så får jeg en sånn "ikke formatert"-greie. Med spørsmål om jeg ønsker å formatere. Om jeg klikker JA så tar det enormt lang tid, helt til jeg får en feilmelding.

 

Har snakket med Roland om det og de mener at det er brutt en kobling mellom kortleseren og "mainboardet" :) Må inn til reparasjon for å fikse det. Batteri har jeg faktisk ikke brukt på denne på en stund. Bruker bare adapteret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...