Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Lov og kjøpe sigaretter fra internett?


viste19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tenkte å kjøpe ein kartong til 15 dollar fra utlandet og btw hvordan merker tollen røyken egentli ? Det fins narko-hunder. Men har aldri hørt åm "marlobo-hunder" ?

Hva er evnt. det verste så kan skje utenom og miste 15 dollar?

 

og hvis tollen stopper det. Får JEG en regning eller hvem betaler ?

 

Bestilte en genser engang fra spreadshirt.net Sto frakten var betalt men på postkontoret kosta d 222kr ... Var dette av toll eller?

 

Skjekker forresten tollvesenet ALT som evnt. bilen har med seg? Kan ikke så mye om toll.

Lenke til kommentar

når betaler jeg da tollen?

 

som sagt betalte jeg 222kr(på postkontoret) for en jomper jeg hadde bestilt(fra tyskland), det stod frakt er betalt. var dette toll?

 

Da er det vell no problem hvis jeg betaler evnt. tollen på postkontoret.

 

Siste spørsmål: Skjekker de ALT man har med seg gjennom grensen på postbiler eller hva det er som sender røyken

Endret av viste19
Lenke til kommentar
Siste spørsmål: Skjekker de ALT man har med seg gjennom grensen på postbiler eller hva det er som sender røyken

Nei tollvesenet har ikke kapasitet til å sjekke ALLE pakker. Men de har garantert en viss oversikt over avsendere som sender tobakk o.l. Narkohunder brukes nok også mye.

 

På sigaretter må du vel regne med å betale nesten 2 kr pr stk i avgift, samt mva. Da blir prisen ca det samme som du må betale i norsk butikk. I tillegg kommer ekstraarbeidet du får med å ordne med fortolling. Det lønner seg altså neppe økonomisk.

Lenke til kommentar
Og hva hvis jeg er under 18 år og har brukt min mors visa?

 

Fra Tobakkskadeloven

 

§ 5. Det er forbudt å selge eller overlate tobakksvarer eller imitasjoner som kan oppfordre til bruk av slike varer, til personer under 18 år. Er det tvil om kjøperens alder, kan salg bare finne sted dersom kjøperen dokumenterer å ha fylt 18 år.

 

....Departementet kan gi forskrifter om aldersgrensen for innførsel av tobakksvarer og sigarettpapir.

 

§ 10. Den som forsettlig eller uaktsomt overtrer forbud eller påbud gitt i eller i medhold av denne lov straffes med bøter. Medvirkning straffes på samme måte. Forsøk straffes som fullbyrdet forseelse.

Lenke til kommentar
tenkte å kjøpe ein kartong til 15 dollar fra utlandet og btw hvordan merker tollen røyken egentli ? Det fins narko-hunder. Men har aldri hørt åm "marlobo-hunder" ?

Hva er evnt. det verste så kan skje utenom og miste 15 dollar?

.......

 

Det verste er vel at du blir tatt og får en dom på rullebladet ditt, slik at du ikke får den utdannelsen eller jobben du tenker på.

Lenke til kommentar
På sigaretter må du vel regne med å betale nesten 2 kr pr stk i avgift, samt mva. Da blir prisen ca det samme som du må betale i norsk butikk. I tillegg kommer ekstraarbeidet du får med å ordne med fortolling.

Du får ikke fortollet tobaksvarer uansett hva du gjør. Det er nemlig forbudt å privatimportere alkohol og tobaksvarer. For å i det hele tatt importere trenger du spesialtilatelse (jeg tror det er helsedirektoratet som kan gi tillatelse). Bestiller du via internet og det blir stanset i tollen, blir varene dine automatisk sendt til destruksjon. Du har ingen mulighet for å fortolle dem og hente dem ut.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
På sigaretter må du vel regne med å betale nesten 2 kr pr stk i avgift, samt mva. Da blir prisen ca det samme som du må betale i norsk butikk. I tillegg kommer ekstraarbeidet du får med å ordne med fortolling.

Du får ikke fortollet tobaksvarer uansett hva du gjør. Det er nemlig forbudt å privatimportere alkohol og tobaksvarer. For å i det hele tatt importere trenger du spesialtilatelse (jeg tror det er helsedirektoratet som kan gi tillatelse). Bestiller du via internet og det blir stanset i tollen, blir varene dine automatisk sendt til destruksjon. Du har ingen mulighet for å fortolle dem og hente dem ut.

Aha. Enda en grunn til å la hele prosjektet ligge, og heller rett og slett la være å røyke. Sakte selvmord burde man vel klare seg fint uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...