Gå til innhold

BSU for leilighet man ikke selv bor i

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan bruke BSUpengene til snop og damer for alt banken bryr seg, men når du først har begynt å ta ut sparepengene dine, mister du BSUfordelene.

Endret av Melkekartong
Skrevet
Du kan bruke BSUpengene til snop og damer for alt banken bryr seg, men når du først har begynt å ta ut sparepengene dine, mister du BSUfordelene.

Man bør passe seg for å gi svar på ting man åpenbart ikke har satt seg inn i. Hvis man ikke bruker pengene til å enten kjøpe bolig eller å nedbetale boliggjeld, så vil man måtte tilbakebetale den skattefordelen man har hatt på ordningen.

Les mer her.

-KJ

Skrevet

I et slikt spørsmål der man risikerer en del kostnad hvis det ikke blir ret så ville jeg ha forespurt mitt lokale skattekontor skriftlig for å ha noe å slå i bordet med i tilfelle. :)

-KJ

Skrevet

Jeg har problemer med å se hvor i kjøpeprosessen banken eller skattemyndighetene vil komme inn og be om dokumentasjon på at du skal bo/har bodd i boligen selv.

Videre kan jeg ikke huske å ha lest noe sted at man skal bo i boligen selv er et krav. Men jeg er hverken ansatt i bank eller ligningsvesenet, kun huseier med BSU.

Men hvis tanken din er slik som jeg beskriver under tror jeg du befinner deg i en mørk gråsone:

-Din bror kjøper bolig

-Du har fullt oppspart BSU som du ønsker å bruke på ny bil

-Du kjøper boligen sammen med din bror, men han blir oppført som 100% eier

-Din bror betaler deg ut med summen du skjøt inn.

Skrevet

Hvor i alle dager fikk du den tanken fra, Ekko?

Jeg kunne tenke meg å kjøpe en leilighet i Norge, som jeg kan leie ut til jeg kommer tilbake fra studiene mine i Australia.

Skrevet

Hehe, for all del, jeg har ingen mistanker om at du har planer om det. Bare en tanke jeg kom på i farten. Synes det var en litt interessant problemstilling.

Skrevet (endret)

Det kan jo være en formulering for at du ikke skal pusse opp noen andres bolig. I kjøpssammenheng er det vel ingen som kontrollerer hva boligen brukes til i ettertid, og som noen påpekte her, så må jo folk kunne selge boligen dagen etter de kjøper den mhp samlivsbrudd osv.

Endret av Ekko

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...