Gå til innhold

Trenger nytt hovedkort?


bjarne963

Anbefalte innlegg

heisann,

 

jeg lurer på om hovedkortet mitt er litt ødelagt/dårligt.

 

 

Jeg kjører ett oppsett basert på Amd, specs under:

 

cpu: Amd Phenom 9600 Black Edition (Kjøler Asus Silent Knight II)

Hovedkort: MSI K9A2 Platinum V2

Ram: 4 x GeIL Black Dragon 2 GB DDR2-800

Gpu: His Radeon HD 4870x2

Psu: Chieftec Super Series 1000W

 

Når eg tester dette med 3dmark06 har eg fått en score på maks 14747!

skjermkortet er ikke noe overclocket. har bare brukt auto tune som du får med Driverene: 8,12.

 

kjørte 2 hd 3870x2 fikk score på maks 11500 ca!

 

crysis 1 ligger fps på rundt 60.

-------------------------------------------------------------

 

har snakket med noen karer på Datakjeden, de mente at det kansje kunne være hovedkortet mitt som ikke klarte å levere fulle ytelsen!

 

noen som har noen ide ka dette kan gjøre?

kom med alle forslag som er, kommer sikkert til å teste alt hehe.

-------------------------------------------------------------

 

ser samtidig etter et nytt hovedkort.

har noen noen anbefalinger så er eg åpen får det. skal matche systeme mitt;)

har ikke sotte noen prisklasse. fyr på gutta;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når eg tester dette med 3dmark06 har eg fått en score på maks 14747!

Er dette mye lavere enn andre med nogenlunde samme hardware?

 

Tror ikke det er noe feil med hovedkortet.

 

Kan evt. ha sammenheng med at fordi du har en B2-stepping Phenom (såkallte TLB-buggen) og derfor har bios en fix enablet (for å sikre stabilitet) som reduserer ytelse med 10-15% . På K9A2 Platinum tror jeg du heller ikke har noe valg/mulighet for å disable denne patchen i bios.

 

Kjører du Windows 32-bit OS(?) ville jeg forøvrig brukt 2x1GB ram (ikke 4x1GB) og sett hvordan det slår ut i 3dmark06 test

Lenke til kommentar
Når eg tester dette med 3dmark06 har eg fått en score på maks 14747!

Er dette mye lavere enn andre med nogenlunde samme hardware?

 

Tror ikke det er noe feil med hovedkortet.

 

Kan evt. ha sammenheng med at fordi du har en B2-stepping Phenom (såkallte TLB-buggen) og derfor har bios en fix enablet (for å sikre stabilitet) som reduserer ytelse med 10-15% . På K9A2 Platinum tror jeg du heller ikke har noe valg/mulighet for å disable denne patchen i bios.

 

Kjører du Windows 32-bit OS(?) ville jeg forøvrig brukt 2x1GB ram (ikke 4x1GB) og sett hvordan det slår ut i 3dmark06 test

eg ska ta å prøve det. men faktisk når eg skal teste den i 3dmark nå så får eg så usansynelig lav score at det er helt vilt. i den cannon dragon eller ka den heter så i begynnelsen der ligger eg vaneligvis på ca 60-70 fps. nå ligger eg maks på 40-45. og da har eg ikke stilt på noe annet. prøvd med ny driver men det hjalp ikke.

 

kjenner noen som kjører kunn et 3870 kort. med litt krafigere prosessor. å han har klart 14000 med det oppsettet. det er veldig likt mitt. ikke samme hovedkort.

 

men eg kan ta å prøve med ramen først eg;)

Lenke til kommentar
Når eg tester dette med 3dmark06 har eg fått en score på maks 14747!

Er dette mye lavere enn andre med nogenlunde samme hardware?

 

Tror ikke det er noe feil med hovedkortet.

 

Kan evt. ha sammenheng med at fordi du har en B2-stepping Phenom (såkallte TLB-buggen) og derfor har bios en fix enablet (for å sikre stabilitet) som reduserer ytelse med 10-15% . På K9A2 Platinum tror jeg du heller ikke har noe valg/mulighet for å disable denne patchen i bios.

 

Kjører du Windows 32-bit OS(?) ville jeg forøvrig brukt 2x1GB ram (ikke 4x1GB) og sett hvordan det slår ut i 3dmark06 test

det som du fåreslo funket ikke. ikke noe mer ytelse med å ta utav alle brikkene bortstett fra 1. hadde å 2 inni men ikke noe forskjell.

Lenke til kommentar
ok.

 

Er ikke 3dmark-scoren din(14747) egentlig ganske bra forresten? Ikke noe jeg driver med sjøl, men mener jeg har sett dårligere resultater der ute.

sånn egentlig så er det helt ok. men når en eg kjenner som bruker et mye dårligere opsett enn meg klarer samme score så er det dårligere. han har 2 3870 kort (ikke x2 men vanelige)

en athlon dual core. han scorer ca 14 k må det meste, eg har 4870x2 å en 9600 phenom prosessor på 2.7 ghz. så eg brude da klare å score mer enn han da:P

Lenke til kommentar

på dette bilde så klarte jeg vaneligvis ca 180-190 fps(med oppsettet jeg bruker nå), nå klarer eg maks 60.

når jeg kjørte denne testen så la jeg merke til at fpsn ikke går høyere enn 60. akkurat som at den har en sperre eller noe.

 

men den var ikke sånn som dette før. dette skjedde plutselig.

brukte akkurat det oppsettet som jeg har nå. så noe er galt.

vis dette vekker noen ider til noen så gi en lyd;)

 

http://www.speedyshare.com/638115229.html

fea.bmp

Endret av bjarne963
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...