Campin Carl Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Vel, jeg synes nå at Blizzard skal vinne denne saken siden EULAen er for deres produkt som de har utviklet for at alle spillerne skal ha en lik sjanse, og når noen da utvikler en mulighet for og jukse som ikke er godkjent av Blizzard, så fortjener de og bli overkjørt i en rettsak.
cruzader Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 om blizzard var så forferdelig bekymret for bots ville de vell starta med faktisk ta "kampen" mot bots lenger enn banne noen i ny og ne for positive presseoppslag.
TheScorp Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 (endret) les EULA du evnt google etter artiklene angående blizzard sin guardian, de har fått litt flakk i usa for at de ikke bare overvåker pcn mens wow kjører. ikke bare angående privatlivetsfred men fordi om du bruker en trainer etc til et annet spill som blizz mener ikke går sammen men wow holder bruke dette programmet selvom ikke sammen med wow til midlertidig ban (evnt permanent om gjentatt). at de ikke har gjort punktene på guardian særlig tydelige på bruksområder at data innsamlet men holder seg til at dataen brukes slik blizzard ser egnet er heller ikke så veldig populært. tror egentlig en overraskende høy andel av wow spillerne ikke engang har hørt om guardian og hva den gjør. Nå har jeg faktisk lest EULAen, i tillegg til at jeg, i motsetning til deg, vet hva softwaren som brukes faktisk heter; Warden. Warden kan ikke hente hva slags som helst data fra maskinen din, slik du antyder. Eller, la meg omformulere; Det er mulig den kan det, men hadde det skjedd, hadde Activision Blizzard hatt plenty med class action suits mot dem, noe som garantert hadde kjørt dem konkurs. Påstanden om at den sjekker alle websidene du er på, og dermed kan videreselge surfevanene dine er jo også helt idiotisk, da EULAen/Terms of Use også inkluderer restriksjoner for Blizzard. Endret 14. januar 2009 av TheScorp
cruzader Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 (endret) er vell strengttatt 2navn på samme ting, guardian er rootkitet mens warden selve programmet under det. Påstanden om at den sjekker alle websidene du er på, og dermed kan videreselge surfevanene dine er jo også helt idiotisk, da EULAen/Terms of Use også inkluderer restriksjoner for Blizzard. ville anbefale søke på "wowbot" så laste ned reportreader, at wowbot nå dukker opp i neste report må jo da være tidenes sammentreff! Endret 14. januar 2009 av cruzader
Cotul Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Håper Blizzard vinner jeg. Og til dere som sier dere skal slutte å kjøpe spill fra Blizzard, tror ikke at noen kommer til å savne dere. Ingen vil ha juksere i online spill.
cruzader Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 (endret) at blizzard vinner tviler jeg forsåvidt ikke på, spørsmålet er vell heller hvor lenge de haler det ut i flere saker før tapet for mdy kommer. men at blizzard vinner endrer jo ingenting, blir jo bare open source og heller flere brukere siden ikke betaling. er mer overrasket over at blizzard ikke angriper problemet gjennom brukerne, de har jo tilgang til programvaren som alle andre for en kikk på rutinene som brukes for og unnpå anti-cheat systemene, de vet hvordan en bot vil reagere på hver situasjon/kommunikasjon fra blizz sitt anti-cheat som burde kunne brukes til røyke de ut. Endret 14. januar 2009 av cruzader
Licht Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 (endret) da anbefaler jeg at du laster ned en reader for guardianreports, søker på 4-5 ord på google så etterpå prøver forklare hvorfor de samme ordene havnet i report FUD, FUD, FUD. De fleste Tin Foil Hat-folkene er over Warden nå. Blizzard kan gjerne få sjekke om jeg bruker EULA-stridige tredjepartsprogrammer, som er alt den gjør. er mer overrasket over at blizzard ikke angriper problemet gjennom brukerne Fordi det er viktigere for dem å sikre seg at det blir vanskeligere for de som tjener penger på bots å operere i framtiden. Endret 14. januar 2009 av Zealuu
cruzader Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 (endret) men de drar jo ikke andre bots for retten, bare gått etter mdy som har det letteste men også dyreste programmet. så om de prøver stoppe de som boter med en haug chars så selger gullet har de jo bommet, de går jo nå etter de som sitter på gutterommet og boter mens de er på skolen etc forævrig skuffet etter reaksjonen på guardian/warden, hadde forventet mer fra dere, kunne ihvertfall fått en som tente litt så jeg hadde noe og fordrive tiden med Endret 14. januar 2009 av cruzader
E7ite Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 (endret) Snakke me litt vela paranoide her? nettsom eit stort selskap som håver inn pengar vil bry seg om du "brøyt" ein av dei fille punkta i EULAen ved å kommunisere med motsatt faction. Eller kvifor skulle dei bry seg med å legge inn ekstra ting i EULA for å skade dei som kjøper ein teneste hos dei? At Blizzard gjer sitt beste for å ta folk som bruker Bots og andre tenestar som øydelegg opplevelsen for ærlege spelarar er positivt. Så ta desse jevla konspirasjonsteoriane dåkas og stikk dei opp i reva. Makan til tåpelig opningsemne er det faen lenge sidan eg har sett. Endret 14. januar 2009 av E7ite
cruzader Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 (endret) At Blizzard gjer sitt beste for å ta folk som bruker Bots og andre tenestar som øydelegg opplevelsen for ærlege spelarar er positivt. ja den dagen blizzard starter gjøre sitt beste for dette ser jeg egentlig litt frem til, men at vi noengang vil se den tviler jeg på. at de tar et par tusen enkeltspillere av og til så pressen skriver om hvor flinke de er mens de som sitter med hundrevis av kontoer som boter 24/7 sitter der urørt håper jeg virkelig ikke er blizzard som gjør sitt beste. Endret 14. januar 2009 av cruzader
E7ite Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 At Blizzard gjer sitt beste for å ta folk som bruker Bots og andre tenestar som øydelegg opplevelsen for ærlege spelarar er positivt. ja den dagen blizzard starter gjøre sitt beste for dette ser jeg egentlig litt frem til, men at vi noengang vil se den tviler jeg på. at de tar et par tusen enkeltspillere av og til så pressen skriver om hvor flinke de er mens de som sitter med hundrevis av kontoer som boter 24/7 sitter der urørt håper jeg virkelig ikke er blizzard som gjør sitt beste. No trur eg du blander litt. Er vel heller motsatt. Som oftast når kontoar blir stengd(som eg forøvrig ikkje har lest i noko "presse" men heller hovudsida deira. Er det eit litt større antall enn "eit par tusen". Og poenget no er jo at dei går etter kilda, og ikkje brukaren. Som kan reinska ut langt fleire som nyttar bot. Og eg kjenner fleire som har blitt tatt på dagen då dei prøvde å botte, så her er det rimelig god automatikk.
cruzader Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 (endret) nå går jeg heller utifra forumene der de som kjører 100+ bots og deler erfaringer/scripts for drifting av bots/hardware og butikkene poster sine lister med gullbehov enn blizzard sine skrytemeldinger. en massboter regner med 1-2% svinn i måneden på bots, etter 2år på et forum for massboters er det meste jeg har sett noen miste på engang 15accs. derimot ser jeg oftere og oftere folk som selger unna alle botsene sine og skifter til andre spill eller selger unna hardwaren sin. Endret 14. januar 2009 av cruzader
E7ite Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 nå går jeg heller utifra forumene der de som kjører 100+ bots og deler erfaringer/scripts for drifting av bots/hardware og butikkene poster sine lister med gullbehov enn blizzard sine skrytemeldinger.en massboter regner med 1-2% svinn i måneden på bots, etter 2år på et forum for massboters er det meste jeg har sett noen miste på engang 15accs. derimot ser jeg oftere og oftere folk som selger unna alle botsene sine og skifter til andre spill eller selger unna hardwaren sin. Vel, med eit vinn i denne rettsaken vil det jo heilt klart verta lettare å ta dei. Eller?
cruzader Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 (endret) vinner de denne saken endrer det jo ingenting, når de taper går mdy konkurs og innteksformen for de 2 som driver det nå går over til frivillige donasjoner, mens programvaren fortsetter som open source prosjekt. community for dette er jo allerede i startfasen siden tapet er bare spørsmål om tid. vil gjerne se blizzard da dra et par tusen privatpersoner fra 10år og oppover for retten.... Endret 14. januar 2009 av cruzader
E7ite Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 vil gjerne se blizzard da dra et par tusen privatpersoner fra 10år og oppover for retten.... Hadde vore <3
cruzader Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 men saksøke mindreårige går vell ikke helt hånd i hånd med profilen de liker ha i media
Ravusy Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 (endret) Selvfølgelig er det en grense, men så lenge det står i kontrakten at dette er noe som kan straffes hardt, så burde folk være forberedt på det verste.Og jo, en brudd på en skriftlig kontrakt kan faktisk være en rettsaksgrunn, iallefall sist jeg sjekket. Hvorfor tror du leietaker og utleier skriver kontrakt når en leie-avtale skal inngås for eksempel? Og det er ingen forskjell på om det er en virtuell kontrakt eller en skriftlig, fysisk kontrakt. En kontrakt er en kontrakt, og bryter man den får man stille seg inn på å møte konsekvensene. Om en EULA kontrakt strider mot Norske lover, er den ikke gyldig, det samme gjelder husleie kontrakter. Første gang jeg leide hybel, hadde ikke de jeg leide av en gyldig kontrakt ved at vi som leide der måtte sette depositum inn på utleiers konto. De prøvde å kreve meg for hele depositumet (2700kr) når jeg flyttet derfra fordi de mente at jeg hadde gjort en dårlig vask i fellesarealet (en stekovn og en vaskemaskin). De kontaktet ikke meg for å gi meg en sjanse til å utbedre, i tillegg var fellesarealet brukt av en av de andre som ble boende før de hadde vasket stekovnen og vaskemaskinen. Heldigvis fikk jeg hele depositumet tilbake når jeg sa at vi kunne ta saken i retten (hvor de hadde tapt grundig). 1. Depositumet var på ugyldig konto, da kan man kreve alt tilbake uansett. 2. Den andre leietakeren godkjente vasking min. 3. Den andre leietakeren hadde brukt fellesarealet før utleier hadde sett på det. 4. Utleier hadde ikke ringt å bedt om utbedring vasken før kravet, jeg kunne gått dit på 30min. Å bryte EULA i Norge vil ikke gi noe annet resultat enn en ban, med mindre du bryter de Norske lovene i tillegg. Endret 15. januar 2009 av Svedge
Rest1peace Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Er du med på leken må du smake steken, så enkelt er det.
cruzader Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 synest heller blizzard burde snu det andre kinnet til
TheScorp Skrevet 15. januar 2009 Skrevet 15. januar 2009 Er du med på leken må du smake steken, så enkelt er det. Hah, tror du bommet litt på ordtaket ditt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå