Trigan Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Hei. Hadde strømbrudd og etter det får jeg ikke bilde på skjermen min. Skjerm virker - testet. Trodde det var AGP kortet som hadde tatt dagen, bytte med annet kort, fortsatt samme feil. PC starter, og så vidt jeg skjønner starter også alt som normalt - takknemlig for forslag.
Hrodebert Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Har du prøvd noe så enkelt som å bytte fra analog VGA (D-SUB) og over til digital DVI kabel og sett om det fungerer?
Trigan Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Skrevet 12. januar 2009 Har du prøvd noe så enkelt som å bytte fra analog VGA (D-SUB) og over til digital DVI kabel og sett om det fungerer? Ja på det første kortet, det andre kortet er eldre og har kun VGA.
Hrodebert Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Har du sjekket at strømforsyningen lever strøm til alle komponenter i maskinen? En allerede sliten strømforsyning kan ta kvelden av et strømbrudd.
Trigan Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Skrevet 12. januar 2009 Har du sjekket at strømforsyningen lever strøm til alle komponenter i maskinen? En allerede sliten strømforsyning kan ta kvelden av et strømbrudd. Kan jo ikke være sikker,men alt ser greit ut ved oppstart. Alt lyser for å si det sånn. Det ser ut som om kortet sender ut et signal til skjermen i det den starter, men deretter går skjermen i hvilemodus.
Trigan Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Skrevet 12. januar 2009 Har du sjekket at strømforsyningen lever strøm til alle komponenter i maskinen? En allerede sliten strømforsyning kan ta kvelden av et strømbrudd. Kan jo ikke være sikker,men alt ser greit ut ved oppstart. Alt lyser for å si det sånn. Det ser ut som om kortet sender ut et signal til skjermen i det den starter, men deretter går skjermen i hvilemodus. Hvifte går på grafikkortet, det lyser på hovedkortet, men får ingen beep signal ved oppstart nå. Det indikerer vel slutten på et hovedkort....
Hrodebert Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Vel, det kan også indikere at ingenting er feil Hvis strømforsyningen din er litt lei seg vil ikke dette gi noe utslag i så måte. Hvis du har muligheten bør du prøve med en annen strømforsyning.
ChristianEx Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Henger meg på med og teste strømforsyningen. Dersom det bare var strømbrudd (uten att det var pga dårlig vær, lyn?) kan det være strømforsyningen din som har tatt kvelden. Hatt lignende problem før, og i det tilfellet hadde strømforsyningen takket for seg.
CCola Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Om PC'en starter opp normal, alle lys/vifter er på skal vel strømforsyningen funke normalt. Sjekk nå at alt av kabler sitter som det skal Men ja, det kan virke som hovedkortet har tatt kvelden, siden både skjermen og skjermkortet virker.
Fruktkake Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Prøv å la strømforsyningen ikke være tilkoblet nettet i ett døgn. Det har hjulpet meg fra en antatt defekt strømforsyning noen ganger.
Trigan Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Skrevet 13. januar 2009 Har nå koblet av alt som ikke trengs for oppstart (DVD, disker etc) og det lyser på hovedkortet, grafikkortet med vifte funker, men får fortsatt ingen bilde på skjermen. Har det noe for seg å prøve et PCI kort? har ikke det, så mye styr å få tak i et for å teste. Noen som har et forslag for alternativt å finne ut av om hovedkortet er blitt ødelagt? Det er jo tross alt fem år gammelt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå