Gå til innhold

Nikon D90 Objektiv - Forslag tas imot!


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal anskaffe meg en Nikon D90, men valg av linse har gått litt i stå her.

Det jeg ønsker mest er å ta bilder av teksturer og landskap, kan den ta greie portrettbilder så hadde det vært en bonus, men mest av alt mot teksturer.

 

Jeg holder meg innenfor budsjett på 4000, kan gå opp til 5000 om linsen er anbefalt.

Har sett litt på en Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro HSMNikon Vidvinkelzoom til digital ( Link til FotoVideo Linse ), virker som en god all-around linse - noe å gå for?

 

Hvilke anbefalinger har dere?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er et bra valg. Du får litt ekstra både i topp og bunn, og selv om lysstyrken ikke er f/2,8 så vil VR gi deg skarpere bilder av personer som ikke løper rundt i stuen innendørs. Så hvis du supplerer med en 50/1,4 på sikt (det bør du få for knappe 2000 brukt), så har du både i pose og sekk til det meste av ditt fotografiske virke. Jeg vet i alle fall at jeg kunne klart meg med den kombinasjonen resten av mitt liv. Og da overdriver jeg ikke, men jeg ville nok ha kjøpt noe mer uansett. Men det ville ikke vært nødvendig for min del.

 

Det som er viktig for meg er å kjenne mitt utstyr ut og inn, og for å få til det må man ikke gape over for mye, over for kort tid. Jeg håper du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...