Eivind218 Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Hei. I config.php filen min, Som blir inkludert fra index.php har jeg denne koden: if($_GET[lang] == "nor") { $_SESSION[language] = "norsk"; echo "Språket er satt til norsk!"; } elseif($_GET[lang] == "en") { $_SESSION[language] = "engelsk"; echo "The language is now English!"; } if($_SESSION[language] = "norsk") { include("language/norwegian.php"); } elseif($_SESSION[language] = "engelsk") { include("language/enlish.php"); } elseif($_SESSION[language] = "" OR !$_SESSION[language]) { include("language/norwegian.php"); } men greia er at den vil ikke sette $_SESSION[language] til engelsk, Eller norsk for alt jeg vet. har de tnoe med at if() spørringen setter $_SESSION? elleR? Takk!
Rinox Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Har du satt session_start() noe sted? Tror nok det er det som er problemet ditt
Jonas Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Når du skal evaluere et uttrykk må du ikke prøve å tilegne variabler verdier. Bruk derfor dobble likhetstegn, ikke enkle.
ZeRKoX Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Hei. I config.php filen min, Som blir inkludert fra index.php har jeg denne koden: if($_GET[lang] == "nor") { $_SESSION[language] = "norsk"; echo "Språket er satt til norsk!"; } elseif($_GET[lang] == "en") { $_SESSION[language] = "engelsk"; echo "The language is now English!"; } [b] if($_SESSION[language] = "norsk") {[/b] include("language/norwegian.php"); }[b] elseif($_SESSION[language] = "engelsk") {[/b] include("language/enlish.php"); } [b]elseif($_SESSION[language] = "" OR !$_SESSION[language]) {[/b] include("language/norwegian.php"); } men greia er at den vil ikke sette $_SESSION[language] til engelsk, Eller norsk for alt jeg vet. har de tnoe med at if() spørringen setter $_SESSION? elleR? Takk! Der du inkluderer språkfilene, så sjekker du ikke om variabelen er engelsk/norsk, men du setter den til å være norsk/engelsk... Du må bruke "==" istedenfor "="... if($_GET[lang] == "nor") { $_SESSION[language] = "norsk"; echo "Språket er satt til norsk!"; } elseif($_GET[lang] == "en") { $_SESSION[language] = "engelsk"; echo "The language is now English!"; } [b] if($_SESSION[language] == "norsk") {[/b] include("language/norwegian.php"); }[b] elseif($_SESSION[language] == "engelsk") {[/b] include("language/enlish.php"); } [b]elseif($_SESSION[language] == "" OR !$_SESSION[language]) {[/b] include("language/norwegian.php"); }
Lokaltog Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Husk også å sette anførselstegn rundt array-nøklene dine. if($_GET["lang"] == "nor") { ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå