oddlef Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 hei! Hvor stor felg, bredde, innpress og slikt kan man ha på e-46 for å få det godkjennt til BT?
Rabies86 Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 5% avvik +/- fra org. rulleomkrets. Bredde har ikke noe å si så lenge det ikke stikker utefor skjermen. Org. innpress er vel 42 hvis jeg ikke husker feil, sporvidde kan lovlig endres 5mm (Mulig det var 7mm. Ble usikker) så ET 37/47 går greit. Men drit i godkjenning. Så lenge det er nogenlunde fornuftig så sier ingen noe på det.
Pluggen Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 5% avvik +/- fra org. rulleomkrets. Bredde har ikke noe å si så lenge det ikke stikker utefor skjermen. Org. innpress er vel 42 hvis jeg ikke husker feil, sporvidde kan lovlig endres 5mm (Mulig det var 7mm. Ble usikker) så ET 37/47 går greit. Men drit i godkjenning. Så lenge det er nogenlunde fornuftig så sier ingen noe på det. Derfor kunne du spart deg det innlegget. OT: Det stemmer som nevnt over her at du må innafor en + - 5%-grense, men det er også en del andre ting som innpress, at det ikke subber og ikke går utafor hjulbuen som må stemme før det kan godkjennes.. Hørt på bimmers?
Rabies86 Skrevet 11. januar 2009 Skrevet 11. januar 2009 Ok, så det du sier er altså at så fort jeg skrev at godkjenning av felger/dekk er unødvendig, så ble all annen informasjon i innlegget mitt ubrukelig eller? Pussig tankegang. Du har jo egentlig skrevet akkurat det samme som meg. (Jeg glemte å nevne subbing da) Oppsummering: Rullediameter: Max endring 5% +/- Innpress 37/47 Størelse på felg: Likegyldig så lenge rullediameteren ikke endres mer enn 5%. Men 18-19" er pent på E46 Det skal ikke subbe i skjermene eller gå utenfor hjulbuene. Bimmers.no er bra. (Kan ikke tro at jeg glemte det)
oddlef Skrevet 11. januar 2009 Forfatter Skrevet 11. januar 2009 takk for svar! skal ivei og godkjenne senkesettet, så da kan jag like godt godkjenne felgene jeg har også! 225/40-18 er dimensjonen jeg har! har keskin kt4 og de har 5mm mindre innpress enn org tror jeg! så da skal det ikke være noe problem å få det godkjennt altså?
Pluggen Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Det bør ikke være noe problem da nei Du kan forøvrig også ha ulik dekkdim på disse forran og bak, så langt det er omtrent samme rullediameter (ca. 255/35-18 bak) Innpress kan forresten endres med 15mm per aksling, eller 7,5mm per hjul
illest Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 (endret) En på bimmers fikk godkjent 10x20" foran og 12x20" bak på sin E46(dog han har original M3-bredding), så alt er mulig bare det holder seg innenfor rimelighetens grenser(kan diskuteres mtp. den hvite E46'n jeg linker til, hehe). Edit: Trekker tilbake min påstand hva gjelder godkjenning. Han hadde visst ikke fått godkjent felgene likevel, det bare noe han sa FØR han viste bilen med felgene. Endret 9. februar 2009 av Torak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå