Gå til innhold

Thinkpad - fikse knuste taster


hizzz

Anbefalte innlegg

Tastaturet på min splitter nye Thinkpad T400 har blitt noe herpa...

 

Jeg må ha noen nye taster, og noen av de hvite dingsene som festes under tastene. Noen som vet om dette kan kjøpes i "løs vekt", eller om jeg må kjøpe et helt nytt tastatur?

 

Edit:

Glem det... Også festene til et par taster er knust... Altså må tastaturet skiftes helt. Hvor får jeg tak i det, mon tro?

Endret av hizzz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv¨å se om du finner noe her: http://no.eetnordic.com/products.aspx?pid=800120

Takk for tipset, jeg får lete meg fram til delenummer, og se derfra.

 

ICS-FD: Når det gjelder hvordan det skjedde, vil jeg helst ikke tenke på det... Men jeg har vært innom de samme datamaskinene som deg, bortsett fra at Amiga var Amstrad hos meg... ;-) Men akk, de gode gamle Vic20-dagene!

 

EDIT: Fikk tips om å kontakte Infocare. Gjør nok det, ja.

Endret av hizzz
Lenke til kommentar

Infocare var ikke akkurat veldig hjelpsomme. De kunne verken si om de hadde deler på lager, hva det ville koste - eller hvor lang tid reparasjonen ville ta.

 

Så jeg ringte Lenovo i stedet. En hyggelig svenske hjalp meg gjennom en tegning av maskina, for å lokalisere problemene. Deretter: "Ja, da sender vi deg et nytt tastatur". Gratis.

 

Helt utrolig bra service! Og dermed har Lenovo sikret seg en trofast kunde i årevis framover.

Lenke til kommentar

Jeg må jo bare oppdatere med at jeg fikk tastaturet etter to dager - levert på døra. Sammen med tastaturet lå en meget fin instruksjon på installasjon.

 

Jeg har aldri skrudd bærbar PC før - og er egentlig ganske dårlig med bittesmå deler. Men jeg tok mot til meg og satte i gang. Det største problemet jeg hadde var å finne riktig skrujern... Det hele gikk som smurt!

 

Så nå har jeg et helt, flott tastatur på en PC som er som ny. Tusen takk, Lenovo!

Lenke til kommentar
Jeg må jo bare oppdatere med at jeg fikk tastaturet etter to dager - levert på døra. Sammen med tastaturet lå en meget fin instruksjon på installasjon.

 

Jeg har aldri skrudd bærbar PC før - og er egentlig ganske dårlig med bittesmå deler. Men jeg tok mot til meg og satte i gang. Det største problemet jeg hadde var å finne riktig skrujern... Det hele gikk som smurt!

 

Så nå har jeg et helt, flott tastatur på en PC som er som ny. Tusen takk, Lenovo!

 

Ikke bare kvalitetsmaskiner, men også kvalitetsservice. Meget bra, sånt får en til å legge til en stjerne i boka til sånne produsenter når man velger noe senere.

Lenke til kommentar
Ikke bare kvalitetsmaskiner, men også kvalitetsservice. Meget bra, sånt får en til å legge til en stjerne i boka til sånne produsenter når man velger noe senere.

Ja, det kan jeg bare anbefale. Nå har jeg vært i kontakt med Lenovo-support to ganger. Hjelp fra et blidt, hyggelig menneske begge ganger. Ingen spørsmål om hvorfor, bare ok, det fikser vi. Her har noen og hver litt å lære.

 

At PC-en er en drøm å bruke også gjør heller ikke noe... Det er svært lenge siden jeg har kunnet bruke en laptop på fanget, på grunn av varme, men det kan jeg nå. Og tastaturet er jo bare fantastisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...