Gå til innhold

Forfalskning av pengeseddler!

Carloz89

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen av der som har en formening om hvordan vi kan bli kvitt falske penger, som går unna i markedet for tiden?

- Det er nå mange femtilapper som trolig er forfalsket i allefall i oslo's gater..

Femtilappen er den eneste seddelen som ikke har fått den avanserte gull glinsende stripen over seg, mulig problemet ligger her??

Jobber sev i butikk om vi tokk inn 5 falske penge-seddler i løpet av 2 uker og har vert utrolig oppmerksom på norger merket på høykanten der det står: FEMTI KRONER

Noen som mener noe m vi burde trykke opp nye pengeseddler?

- Tiltak til hvordan vi kan unngå svindel av falske penger??

Tilfellet som jeg har nevnt skal ha blitt rapportert til securitas og politiet.

Endret av Carloz89
Videoannonse
Annonse
Skrevet
UV-belysning kan være en ide, utelukker "dårlige" kopier fort. Hold sedlene under UV-lys og skjulte mønster kommer fram.

Bra tenkt, men disse lappene er så og si helt identiske..

Var en svak stempling over seddlene..

- andre måter og sjekke det på om man ikke har UV-Lyss i butikken??

Skrevet

Kjenner du ikke forskjell på papiret da?

Jeg mener å ha hørt at de som behandler mye penger kjenner det med en gang på papiret.

Dessuten er det ikke særlig vanskelig å "fake" vannmerket, og den sikkerhetstråd-saken som sitter inni.

Skrevet (endret)
Uv-lys får man til under hundrelappen, har du sett en vanlig seddel under uv-lys? Uv-vannmerkingen er mye sikrere enn den vannmerkingen man ser opp mot lyset.

Nei, det har jeg ikke så jeg kan ikke uttale meg om hvor vanskelig det er å kopiere noe slikt. Men, når jeg lekte meg dette som liten tass var i hvertfall vannmerket som er synlig for vanlig lys + sikkerhetstråden grådig enkelt å etterligne.

Jeg har ikke prøvd meg med det utstyret jeg har idag og den kompetansen jeg har nå, men jeg er sikker på at jeg skulle klart å lage utrolig gode kopier. Papiret er i grunn det største problemet.

Endret av scumbag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...