Gå til innhold

Hiphop-tråden 2.0 - Les reglene på side en først.


ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

M.O.P. skryter litt av sitt nye album som kommer 22. November. Holdt på å falle av stolen pågrunn av Lil Fame fra 0:30-0:37!

Er litt skeptisk til det hvis Snowgoons står bak produksjonen. De lager ofte veldig lett-likelig musikk, men som man går lei av etter to gjennomlyttinger. Men jeg fikk likevel litt gode vibber av denne promoen.

 

Fet stil de kjører. Blir for øvrig alltid å kalle han Mos Def.

Black Star er fantastiske; representerer alt som er bra med hiphop. Det er kult og imponerende at de er så freshe etter så lang tid i gamet. Mange går seg litt fast i sitt eget mønster og egne fotspor over så lang tid, og da er det lett å miste noe av sjarmen. Tror kreativiteten og smartheten til Kweli og Yasiin Bey (skriver fullt navn for å prøve å huske det :)) er avgjørende.

 

Nas er tilbake. Jeg elsker det! "Life Is Good" albumet bør bli herlig!

 

Nas - Nasty

Den var frisk, ja! For øvrig innrømmer jeg at jeg aldri skikkelig hørte gjennom Untitled-skiva hans fra 2009 (?), mest fordi forventningene mine var så lave. Nas var stor og en av de beste på nitti-tallet, men etter hvert som karrieren hans skred frem synes jeg musikken hans ble litt.. utvannet. Men her om dagen kom jeg over Hero, som jeg åpenbart har sovet på noe enormt, for dette er jo kvalitet. Fet beat + Nas sin flow = balsam for ørene:

 

http://www.youtube.com/watch?v=f2K5rNGO0h8

Endret av Torbjørn.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Er litt skeptisk til det hvis Snowgoons står bak produksjonen. De lager ofte veldig lett-likelig musikk, men som man går lei av etter to gjennomlyttinger. Men jeg fikk likevel litt gode vibber av denne promoen.

 

Er ikke Snowgoons' største fan, og er veldig enig i det du sier. Dog synes jeg M.O.P. er en ufattelig fet duo, og håper inderlig de har fått en annen type Snowgoons produksjon. Fame og Billy Danze leverer nesten alltid varene, dog er produksjonen en viktig del av ethvert album. M.O.P. holder også på med et annen plate - "Brownsvillainz". Tror det blir mer tradisjonelle beats som tidligere album.

 

Black Star er fantastiske; representerer alt som er bra med hiphop. Det er kult og imponerende at de er så freshe etter så lang tid i gamet. Mange går seg litt fast i sitt eget mønster og egne fotspor over så lang tid, og da er det lett å miste noe av sjarmen. Tror kreativiteten og smartheten til Kweli og Yasiin Bey (skriver fullt navn for å prøve å huske det :)) er avgjørende.

 

Holder de på med noe nytt album? Begynner å bli noen år siden sist ...

 

Den var frisk, ja! For øvrig innrømmer jeg at jeg aldri skikkelig hørte gjennom Untitled-skiva hans fra 2009 (?), mest fordi forventningene mine var så lave. Nas var stor og en av de beste på nitti-tallet, men etter hvert som karrieren hans skred frem synes jeg musikken hans ble litt.. utvannet. Men her om dagen kom jeg over Hero, som jeg åpenbart har sovet på noe enormt, for dette er jo kvalitet. Fet beat + Nas sin flow = balsam for ørene:

 

Det siste albumet jeg synes var kvalitet fra Nas, er nok så langt tilbake som til 2002 med God's Son. Ikke misforstå, han har levert varene på enkelte låter etter det (som f.eks. den du linker til), men når jeg tenker på album, så synes jeg ikke de har vært så altfor gjennomførte. Street's Diciple var en enorm skuffelse. Sikkert mange som vil mene Hip-Hop Is Dead er bra, men jeg klarte ikke å sette meg inn i det albumet. Ei heller Untitled. Men etter Nasty låta, så har jeg håpet oppe for den nye plata. Nas har jo tidligere uttalt at han vil jobbe med produsenter fra Illmatic, og andre som f.eks. RZA, The Alchemist etc., så håper det har latt seg gjennomføre.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Få litt liv her igjen da

Hva mener du med dette? MKej postet et innlegg tre minutter før deg (videoen i hans post inneholdt faktisk bilder som beveger seg også); det skulle vel kvalifisere under definisjonen "liv". Eller siktet du innholdet i innleggene før deg og at det ikke var "livlig" nok? I så fall: 95% av det folk bidrar med her i tråden er å poste youtubelinker. Da synes jeg er mer enn greit at de som finner glede i å faktisk diskutere og fronte meninger kan få gjøre det uten å bli irettesatt av youtubepostere med one-linere.

 

Låten du postet er for øvrig fet og fra et klassisk album.

Endret av Torbjørn.
Lenke til kommentar

Så ikke posten til MKej før jeg hadde posta min egen og forrige post er jo hele to dager siden. Er bare det at det er veldig mye kvalitet som postes her så var gira på å få noe nye inputs.

Det var på ingen måte noen irettesettelse, bare en oppfordring til å poste flere godbiter.

Endret av Tremolo
Lenke til kommentar
Er ikke Snowgoons' største fan, og er veldig enig i det du sier. Dog synes jeg M.O.P. er en ufattelig fet duo, og håper inderlig de har fått en annen type Snowgoons produksjon. Fame og Billy Danze leverer nesten alltid varene, dog er produksjonen en viktig del av ethvert album. M.O.P. holder også på med et annen plate - "Brownsvillainz". Tror det blir mer tradisjonelle beats som tidligere album.

Jeg liker også Monkeys On Parole; de har fremdeles an aura og bra energi i musikken de lager. Får de mer tradisjonelle beats blir i hvert fall jeg glad :)

 

 

Holder de på med noe nytt album? Begynner å bli noen år siden sist ...

Ja, kan vi håpe slippet av Fix Up er et tegn på at nytt album er på trappene? Jeg har snust litt rundt, men ikke funnet noen bekreftelse på det.

 

 

Det siste albumet jeg synes var kvalitet fra Nas, er nok så langt tilbake som til 2002 med God's Son. Ikke misforstå, han har levert varene på enkelte låter etter det (som f.eks. den du linker til), men når jeg tenker på album, så synes jeg ikke de har vært så altfor gjennomførte. Street's Diciple var en enorm skuffelse. Sikkert mange som vil mene Hip-Hop Is Dead er bra, men jeg klarte ikke å sette meg inn i det albumet. Ei heller Untitled. Men etter Nasty låta, så har jeg håpet oppe for den nye plata. Nas har jo tidligere uttalt at han vil jobbe med produsenter fra Illmatic, og andre som f.eks. RZA, The Alchemist etc., så håper det har latt seg gjennomføre.

Jeg har ærlig talt ikke hørt skikkelig på noen av albummene hans siden Stillmatic. Det var kanskje der det for alvor begynte det å skorte på kvalitet for meg, da sounden ble enda mer kommersialisert. Talentet har alltid vært der, men synes fokuset har vært litt fraværende eller feil, foruten enkelte hederlige unntak/treffere i form av enkeltsanger. Låten du posta ovenfor her, er den fra et nytt album?

Endret av Torbjørn.
Lenke til kommentar

Så ikke posten til MKej før jeg hadde posta min egen og forrige post er jo hele to dager siden. Er bare det at det er veldig mye kvalitet som postes her så var gira på å få noe nye inputs.

Det var på ingen måte noen irettesettelse, bare en oppfordring til å poste flere godbiter.

Den er grei! Jeg ble kanskje en anelse premenstruell i innlegget; hatt en lang dag :whistle:

Lenke til kommentar

Flere godbiter sa du?

 

Immortal Technique - Toast to the dead

 

Rykende fersk Immortal Technique låt med produksjon av J.Dilla. Lurer på hvor mange beats han har liggende.

 

Så forresten Beats Rhymes & Life: The Travels of a Tribe Called Quest her om dagen. Andre her som har sett den ?

 

Er det Vangelis han sampler?

Nå har jeg fred i livet.

Lenke til kommentar

Flere godbiter sa du?

 

Immortal Technique - Toast to the dead

 

Rykende fersk Immortal Technique låt med produksjon av J.Dilla. Lurer på hvor mange beats han har liggende.

 

Så forresten Beats Rhymes & Life: The Travels of a Tribe Called Quest her om dagen. Andre her som har sett den ?

 

Er det Vangelis han sampler?

Nå har jeg fred i livet.

Jepp, er Vangelis - Alpha

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jeg liker også Monkeys On Parole; de har fremdeles an aura og bra energi i musikken de lager. Får de mer tradisjonelle beats blir i hvert fall jeg glad :)

 

Haha, monkeys on parole. Trekker alltid på smilebåndet når de tar opp temaet om hva M.O.P. står for fra Warriorz albumet. Hva synes du for øvrig om Foundation fra 2009? Hører sjeldent noen nevne det albumet. Synes plata har noen bangere som f.eks. "What I Wanna B", "Forever And Always", og "Foundation".

 

Jeg har ærlig talt ikke hørt skikkelig på noen av albummene hans siden Stillmatic. Det var kanskje der det for alvor begynte det å skorte på kvalitet for meg, da sounden ble enda mer kommersialisert. Talentet har alltid vært der, men synes fokuset har vært litt fraværende eller feil, foruten enkelte hederlige unntak/treffere i form av enkeltsanger. Låten du posta ovenfor her, er den fra et nytt album?

 

De gangene jeg vil høre på herlig Nas, så finner jeg fram Illmatic.

 

Nasty-låta er fra det kommende albumet, Life Is Good. Og som nevnt tidligere, er planen at plata skal ha produsenter fra Illmatic; Large Professor, DJ Premier, Pete Rock. Hadde ikke vært galt å høre Nas over "Verbal Intercourse" produksjon igjen heller. Er skeptisk til at noe av dette har latt seg gjennomføre da.

Lenke til kommentar

Snart passerer jeg 500 låter i spillelisten min. Noen som vil være med å feire denne "milepælen"? Takk for alle kanongode forslag! Min hip hop-horisont er blitt utvidet noe helt fantastisk den siste tiden. Skal ikke legge skjul på at jeg har sovet på mye bra. Men jeg er kresen, og et eksempel på det er at jeg ikke likte Ice Cubes "The Predator"-album, som jeg kjøpte når jeg var 13. Dette albumet, samt mange andre album/låter, er hip hop jeg nå de siste årene etter at jeg ble "voksen" bare elsker. :)

 

Det er sant at man lærer å like mer musikk når man blir eldre, og mye av den hip hop-en jeg hørte på når jeg var yngre er noe jeg nærmest skammer meg over nå. Men fuck it. Ung og dum, og visste ikke alltid bedre. Det å bli kalt "sær" fordi jeg hørte på Gang Starr som drittunge var noe jeg dreit en feit kabel i, men til tross for dette hørte jeg også på mye falsk pop-rap som jeg nesten ble lært å like. Men det viser seg at fornuften seiret til slutt. Og tenk hvor mye bra jeg hadde gått glipp av hvis ikke.

 

Uansett, tilbake til spillelisten:

 

http://open.spotify.com/user/%c3%a6ndy/playlist/4ewuUbzeMPrSyusJJxbJSr

 

And I'm out. Peace!

Endret av Smål
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...