boxman Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 I slutten av september var jeg på fest, og en tulling klarte å velte et glass cognac på bordet, og noen dråper havnet selsvfølgelig på min 4 uker gamle HTC Touch Pro. Så vidt jeg kunne se, var det bare overflatisk, og noen dråper oppå beskyttelsesfilmen på skjermen. Men dagen etter dukket det opp noen lyse punkter i bakgrunnen på skjermen. Dette var litt skjemmende, men egentlig ikke noe problem. Tlf fungerte utmerket. Men etter en stund avtalte jeg med han som gjorde det, at tlf skulle sendes inn, og han ta evt kostnader(om garantien ikke gjaldt), hvis det lot seg gjøre å få fjernet de lyse punktene. Det var da gått 6 uker, og ingen flere flekker, eller noe annet som tydet på at det var noe galt med tlf. Anyway, tlf ble sendt til Moobi, som hadde den i knappe to uker, før de slo fast at det var pga væskeskade, og at det ikke ble dekket av garanti. Jeg spurte da om skjermen kunne repareres, så de lyse flekkene ble borte, men det var de ikke villig til å gjøre. Jeg ga så beskjed om å få tlf returnert. Dette var 5. desember. I dag fikk jeg tlf i retur. Og nå virker den ikke i det hele tatt lenger. Ikke ett ord har Moobi sagt om at det var noe galt med tlf utover de lyse flekkene som jeg beskrev, men når jeg ringer de nå, og spør hva som har skjedd, så er svaret at de har gitt beskjed om at det var væskeskade, og at den ikke lot seg reparere. Jeg prøver å argumentere med at tlf var fullt funksjonabel når jeg sendte den inn, men det er som å snakke til en vegg. "Når det er væskeskade, kan tlf slutte å fungere etter tid", sier de. "Greit nok", sier jeg, "men hvorfor fikk jeg ikke beskjed om at det var mer enn bare de lyse punktene jeg beskrev i utgangspunktet", spør jeg da. "Vi har jo gitt beskjed om at det er væskeskade, og at den ikke lot seg reparere", får jeg til svar atter en gang! Jeg blir forbannet av sånn kundebehandling, men hva kan jeg gjøre? Jeg skal i hvert fall aldri handle mobil med Moobi, eller noen som har med de å gjøre igjen. Men utover det, føler jeg meg ganske hjelpesløs. Er det hjelp å klage til forbrukerråd/-ombud? Er det noe annet jeg kan gjøre? Fint om noen har tips, eller som kan fortelle om lignende erfaringer.
josh909 Skrevet 9. januar 2009 Skrevet 9. januar 2009 Slike "jeg er så sinna på X altså!"-tråder er a dime a dusin.
boxman Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Skrevet 9. januar 2009 Slike "jeg er så sinna på X altså!"-tråder er a dime a dusin. Sinna ja, men er jo greit å høre om andre har lignende erfaringer, og få evt tips til hva man kan gjøre. Tlf kosta meg ca kr 5500, så det er jo surt når sånt skjer...
Christian86 Skrevet 10. januar 2009 Skrevet 10. januar 2009 Slike "jeg er så sinna på X altså!"-tråder er a dime a dusin. Sinna ja, men er jo greit å høre om andre har lignende erfaringer, og få evt tips til hva man kan gjøre. Tlf kosta meg ca kr 5500, så det er jo surt når sånt skjer... Selvfølgelig er det surt, men du setter noen som ikke er skyld i problemet for hugg. Er en telefon fuktskadet, så skyr så og si alle verksteder den som pesten. Årsaken er rett og slett fordi oddsen for at telefonen fungerer UTEN følgefeil som følge av fuktskaden er små. Noen gjør det selvfølgelig, men ingen vil ta ansvaret for å fikse eller anbefale deg hva du skal gjøre. Hvor mye veske som skal til for å slå ut en telefon er uvisst, det kan variere....personlig har jeg fått en T68i badende i vann (vannflasken lakk, og telefonen svømte nærmest i vann) til å fungere flere år etter, mens en som knapt var borti døde med en gang. Du kan jo ta telefonen fra hverandre, legge den til tørk et varmt sted (ikke mikro eller komfyr) og se ann etter noen dager/uker, men jeg ville ansett den som tapt. Uansett; skulle ikke fyren som gjorde det betale for seg da?(du finner jo pent brukte til 3000-3500 kr på nettet, og fuktskaden ville jo meget mulig kostet rundt 1000-2000 inkl arbeid)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå