Gå til innhold

Ny smarttelefon 2000-4000kr [løst]

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Får snart en saftig lønning og skal kjøpe meg ny telefon. Den må ha wi-fi, bluetooth og super-3g.

Skal kjøpes med Telenor eller Djuice abb.

Prisen kan vel ligge mellom 2000 og 4000 en plass.

Har sett på HTC Touch Pro, Nokia N95 og N85. Sisnevnte er jeg helt forelsket i men har hørt at den kan være treg? Er dette blitt fikset med en update el.?

Endret av Webmaster Esso
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal bruke den som en telefon/pda.. musikk, film (slik at om jeg glemmer mp3 dør jeg ikke xP), internett, flott om den kan vise word-dokumenter el. også, men ikke noe must.

Ellers er SMS og MMS viktig. Et bedre kamera er ikke å forakte, men trenger ikke å være av det beste. 3mp eller mer, optikk og blitz er det ikke så farlig med. Finnes vel egentlig ingen tlf. med 2mp da. Men det viktigste er egentlig lagring (intertn eller utvidbart)og wifi+super3g

Sett at SE også har noen stilige smarttelefoner. En C****? Noen som har noe å anbefalle der.

Skrevet

N85 er en gamingtelefon iforhold til andre telefoner i N serien. N95 er mer en multimedietelefon. jeg har egentlig ikke så mye mer å si da min erfaring med slike telefoner omfatter N95-2'en min som jeg fikk til jul.

Skrevet (endret)
E71 så litt stor ut, men tastene små? erfaringer?

Jeg har hatt den en stund, men måtte bytte pga en feilprodusert telefon, får helt ny E71 da :). Tastene er små men passer små hender perfekt og normale hender bra også, når man får øvd seg så er den perfekt :) Kvalitetsmessig føles den helt sykt bra :) fin skjerm og veldig veldig bra batteri levetide. Brukte den "normalt" i 5 dager før batteriet sa utladet. Og den holder i ca 2 dager med hardt bruk av visse ting, den er også veldig kjapp:)

Endret av gamerman
Skrevet
Nå har jeg litt over normalen store hender da..

Du må jo selvfølgelig like designen og telefonen også da, jeg har forelsket meg helt i den :) Men du må jo velge selv, ser ikke at de du har nevnt før er noe dårlige eller ;):)

Skrevet
Får snart en saftig lønning og skal kjøpe meg ny telefon. Den må ha wi-fi, bluetooth og super-3g.

Har sett på HTC Touch Pro, Nokia N95 og N85. Sisnevnte er jeg helt forelsket i men har hørt at den kan være treg? Er dette blitt fikset med en update el.?

Skjønner ikke at folk synes at N85 er treg. Den er for.eks mye raskere enn min gamle SE K850i. Hvis valget står mellom de du nevnte er N85 den du bør satse på. Beste mobilen synes jeg!

Skrevet

I min situasjon så er valget mellom N82 og N95 etter jeg har brukt SE i 5-6 år, N82 tar bedre bilde og batteritiden er lengre enn N95, men N95 har finere design og flere teknologier.

Skrevet

Skjønner ikke at folk synes at N85 er treg. Den er for.eks mye raskere enn min gamle SE K850i. Hvis valget står mellom de du nevnte er N85 den du bør satse på. Beste mobilen synes jeg!

Skulle visst være litt treg når den skulle f.eks. åpne en ny mld. Prøvde E71 og tastaturet på den. Prøvde den bare litt, men ser at med litt tilvenning vil det gå bra. Har dessuten funnet ut at mobil med fulltast. ser utrolig geeky ut, noe som for min del er positivt ;)

Hvordan liker folk med N85 strl. på den? Er den litt tykk?

Skrevet

Skulle visst være litt treg når den skulle f.eks. åpne en ny mld. Prøvde E71 og tastaturet på den. Prøvde den bare litt, men ser at med litt tilvenning vil det gå bra. Har dessuten funnet ut at mobil med fulltast. ser utrolig geeky ut, noe som for min del er positivt ;)

Hvordan liker folk med N85 strl. på den? Er den litt tykk?

E71 er bare en konge mobil :D

Har prøvd N85 også, veldig plastik følelse, men den var god :) ikke så tykk egentlig

Skrevet

E71 er en bra telefon, men man må prøve tastene før man bestemmer seg. Er man ikke fornøyd med tastene, er E66 et godt alternativ.

HTC lager gode telefoner. Mange påstår at Touch Diamond er treg, og det er forsåvidt ikke usant, men alt er relativt. Smarttelefoner er generelt trege, jeg for min del finner ikke dette nevneverdig irriterende.

Har selv G900 og er godt fornøyd med den. Kamera og musikkspiller er bra, og den er ikke altfor avansert å bruke heller. Trenger du imidlertid å ha mulighet for oppdateringer og stort utvalg av spill og programvare bør du heller se på WM eller S6-telefoner, ettersom UIQ er faset ut. Dette er imidlertid et motargument jeg føler mange overdramatiserer i litt drøyt stor grad.

Skrevet
I min situasjon så er valget mellom N82 og N95 etter jeg har brukt SE i 5-6 år, N82 tar bedre bilde og batteritiden er lengre enn N95, men N95 har finere design og flere teknologier.

hmm har n95 flere teknologier, hvilke?

Skrevet

hmm har n95 flere teknologier, hvilke?

Nå som du spør så lurer jeg på om jeg har tatt feil, den er vel kanskje ikke noe mer enn at den har større skjerm og er en sprekere telefon.

Skrevet

hee å hva menner du med sprekere? tror ikek den jobebr noe fortere om det er det du menner:D

hovedforskjellene på N82 og N95 er hvertfall

utforming(spørs hva man likker)

Tastene(fordel N95)

skjerm størrelse (fordel N95)

blits vs Fototlys(fordel N82)

N95 har også dedikerte Musikk taster noe N82 mangler

det er vel de hoved tingene den "vanelige" brukeren vil merke N82 er rett og slett en N95 med annen utformign, vondere taster, bedre kamera :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...